A "Nem Bot" (Not A Bot) elnevezésű új előfizetésért a felhasználóknak a platform webes változatán a lájkolásért, az újraközlésekért vagy más fiókok bejegyzéseinek idézéséért, illetve a könyvjelzős bejegyzésekért kell majd fizetni.
Az új előfizetési modell bevezetésének célja a botok (automatizált felhasználói fiókok) és a spammerek (a kéretlen elektronikus reklámüzeneteket küldők) elleni küzdelem - közölte az X, hozzátéve, hogy a díj országonként változik majd az árfolyam függvényében.
A tájékoztatás szerint az új modell először az új-zélandi és a Fülöp-szigeteki felhasználók számára lesz elérhető.
A meglévő felhasználókat nem érinti ez a teszt. Azok az új felhasználók azonban, akik nem kívánnak előfizetni, csak a bejegyzések megtekintésére és olvasására, a videók megtekintésére, továbbá a fiókok követésére lesznek képesek.
A botok vitatott kérdésnek számítanak Elon Musk számára, aki tavaly vásárolta meg a céget. Júliusban az X bevezette a tweetek megtekintésének korlátozását, "hogy biztosítsa a felhasználói bázis hitelességét".
Korábbi értesülése szerint Linda Yaccarino, az X vezérigazgatója találkozott az X hitelezőivel, és közölte velük, hogy a vállalat az előfizetéses szolgáltatásának három szintjét fogja tesztelni a felhasználónak megjelenített hirdetések száma alapján.