Dinamikusan növeli diszkonthálózatát a német Aldi kiskereskedelmi óriás, amely ezúttal az Egyesült Államok délkeleti államaiban erősíti pozíciót az ottani riválisai, a Walmart és a Publix Super Markets rovására. A németek teljes amerikai bolthálózata 400 egységgel 2700-ra bővül azzal, hogy megvásárolják a Winn-Dixie és Harveys szupermarketláncokat üzemeltetőjüktől, a Southeastern Grocerstől – írja a vg.hu.
A szükséges versenyjogi hozzájárulások beszerzésével az ügyletet a jövő év első felében zárhatják le. A Florida, Georgia, Alabama, Tennessee, Virginia, Észak- és Dél-Karolina államokat összefogó délkeleti régióban ma még a Publix a piacvezető, 1269 egységével. És az is marad, mivel az Aldi – szakítva sok évtizedes hagyományaival – az átvett áruházak nem mindegyikét fazonírozza át a saját képére.
Bejelentésük szerint a közeljövő feladata lesz annak kijelölése, mely üzleteket alakítják át Aldivá és melyek tarthatják meg jelenlegi nevüket és profiljukat. Az Aldi egyébként az akvizíción felül további 120 új áruházzal bővíti az idén amerikai hálózatát. A cég a délkeleti régióban eddig 2,5 milliárd dollárt invesztált.