eur:
410.63
usd:
395.13
bux:
0
2024. december 25. szerda Eugénia
Budapest, 2019. március 26. A Magyar Telekom Nyrt. és a T-Systems közös új, modern székházának épülete hatalmas reklámkivetítővel a Könyves Kálmán körúton. MTVA/Bizományosi: Jászai Csaba
Nyitókép: MTVA/Bizományosi: Jászai Csaba

GVH: megtévesztette a fogyasztókat a Telekom

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) mintegy 22 milliós bírságot szabott ki a Magyar Telekomra, amiért tisztességtelenül népszerűsítette ügyfelei körében egyes, hűségvállaláshoz kapcsolódó mobilnet-kedvezményeit.

A nemzeti versenyhatóság tavaly indult vizsgálata megállapította, hogy a Magyar Telekom megtévesztően népszerűsítette ügyfelei között egyes mobilinternet-kedvezményeit, amelyeket hűségvállalás esetére kínált.

A kampány üzenetei (pl. „50% kedvezményt kapsz mobilneted havidíjából 3 hónapon át, és még 30 GB mobil netet is díjmentesen belföldre 90 napra, ha 1 éves hűséget vállalsz mobil előfizetésedre a Telekom alkalmazásban”) ugyanis azt a benyomást kelthették, hogy a kedvezményeket bármelyik ügyfél igénybe veheti, ha további egy évnyi hűségidőt vállal a meglévő előfizetésére. Valójában azonban a lezárt díjcsomaggal rendelkező fogyasztók csak a meglévőtől eltérő feltételű, új díjcsomagra történő szerződéskötéssel válhattak jogosulttá a kedvezményekre, így a kampány megtévesztő üzeneteket közvetített feléjük – olvasható a versenyhatóság közleményében.

A GVH Versenytanácsa a jogsértés mérlegelésekor figyelembe vette, hogy a tisztességtelen reklámkampány nem nyílt formában folyt, hanem egy viszonylag szűk előfizetői kört célzott, belső tájékoztatási csatornákon (pl. SMS-ben és push üzenetekben).

A nemzeti versenyhatóság tekintettel volt ugyanakkor arra is, hogy a céget 10 év alatt már tizedik alkalommal marasztalja el fogyasztóvédelmi típusú jogsértésekért. A versenyhatóság mindezek figyelembevételével

21,7 millió forintos bírságot rótt ki a Magyar Telekom Nyrt.-re.
Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
EZT OLVASTA MÁR?
×
2024. december 25. 12:38
×
×
×
×