eur:
413.48
usd:
396.47
bux:
78741.84
2024. december 22. vasárnap Zénó
Nyitókép: Budapest Airport

Kínai óriás „bontogatja szárnyát” Budapesten

Nyugat-Kína vezető légitársasága, a Sichuan Airlines cargo járatot indított a kínai Szecsuan-tartománybeli Csengdu-Suangliu Nemzetközi Repülőtér és a Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér között.

Elindult a Budapest Airport történetének első rendszeres nyugat-kínai cargo járata. A kínai Sichuan Airlines első Szecsuan–Budapest cargo járata mostantól hetente három alkalommal közlekedik a kínai tartomány és Budapest között, A330p2F típusú repülőgéppel. A járat az általános import–export áruk szállítása mellett az e-kereskedelmre is nagy hangsúlyt fektet, így az új járatkapacitások mind Magyarország, mind Kína számára jövedelmező kereskedelmi kapcsolatot jelentenek – tájékoztatott a Budapest Airport.

René Droese, a Budapest Airport fejlesztési vezérigazgató-helyettese elmondta: „A cargo közösségünkkel folytatott kiváló közös munka eredményeként a BA szerepe közép-kelet-európai légi áruszállítás kapujaként gyorsan növekszik, különösen Ázsia, ezen belül Kína felé. Egyre nagyobb igényeket tapasztalunk új cargo útvonalakra, illetve a meglévő útvonalakon nagyobb kapacitásokra, és terveink között szerepel, hogy cargo kapcsolatainkat Ázsia mellett Nyugat-Európa és a transzatlanti térség felé is kiterjesszük. Örömmel üdvözöljük a Sichuan Airlines-t Budapesten, és sok sikert kívánunk nekik!”

„Az új légi összeköttetés az Egy Övezet, Egy Út program keretében támogatja a légi Selyemút sikerességét, tovább erősítve a Magyarország és Kína közötti kiváló kereskedelmi kapcsolatot – hangsúlyozta Peter Xu, a Sichuan Airlines cargo állomásvezetője. – A Sichuan Airlines cargo hálózata integrált, testreszabott és professzionális logisztikai szolgáltatásokat kínál mind a magyar, mind pedig a kínai vállalkozások számára, az új járat pedig minden bizonnyal fontos logisztikai csatornává válik majd a kiváló minőségű magyar áruk kínai nagyvárosokba történő exportja számára is, és fordítva.”

Budapest Airport
Budapest Airport

Budapesten a légiáru mennyisége minden korábbi rekordot megdöntve tavaly év végére elérte a 194 005 tonnát, amely 2021-hez képest 5,8 százalékos, 2019-hez viszonyítva pedig 43 százalékos növekedést jelent. A felívelés idén márciusban is folytatódott: a légiáru volumene 4,3 százalékkal haladta meg az előző év, és 49,3 százalékkal 2019-es év átlagos havi árumennyiségét. Mindez kivételesnek számít más európai repülőterek cargo mennyiségével összehasonlítva, hiszen a globális gazdasági lassulás a légiáru szállításban is visszaesést okozott. Fontos hozzátenni, hogy a rekord árumennyiséget kevesebb gépmozgással sikerült elérni, tavaly 2021-hez képest 11,5 százalékkal csökkent a cargo járatok száma – olvasható a BA közleményében.

A Budapest Airport által 2020-ban megnyitott BUD Cargo City biztos pontot jelent nem csupán az ország gazdasága számára, de az ellátási lánc minden szereplője, beleértve a 12 ezer, ma Magyarországon a légiáruszállítási szektorban dolgozó ember számára is.

A BUD Cargo City sikerének okán tavaly megindult a létesítmény fejlesztése: bővül a központhoz kapcsolódó cargo előtér, valamint az árukezelő (handling) épület és a raktárak kapacitása is. A bővítésnek köszönhetően a repülőtér éves cargo kapacitása 250 000 tonnáról 300 000 tonnára nő. Ez alapvető versenyelőnyt biztosít majd a magyar gazdaság valamennyi szereplője számára.

„A Budapest Airport ezúton is köszöni a Külgazdasági és Külügyminisztérium, valamint a cargo közösség munkáját, amelynek köszönhetően a BUD Cargo City légi áru elosztóközpont szerepe a kelet-közép-európai régióban folyamatosan erősödik” – zárul a reptér üzemeltetőjének közleménye.

Címlapról ajánljuk
Orbán Viktor: a háborút az Európai Unió elveszítette

Orbán Viktor: a háborút az Európai Unió elveszítette

Miután szombaton évzáró nemzetközi sajtótájékoztatót tartott a miniszterelnök, vasárnap este az M1-nek is interjút adott. Meglátása szerint Brüsszel nagy árat fog fizetni azért, hogy még mindig úgy gondolja, mindent az eddigiek szerint kell tovább csinálni. Ukrajnában és a világban is új realitás van, ehhez kell alkalmazkodni, Magyarország is ezt teszi a gazdasági semlegességgel és a jövő évi költségvetéssel is. "Jobban fogunk élni, de hogy szebben tudunk-e, ez a kérdés" - zárta az interjút.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.12.23. hétfő, 18:00
Gálik Zoltán
a Budapesti Corvinus Egyetem docense
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×