Infostart.hu
eur:
384.7
usd:
330.89
bux:
107884.53
2025. december 8. hétfő Mária
Nyitókép: Volkswagen/Facebook

Már minden negyedik Európában eladott autó egy konszernhez tartozik

Az év első hónapjában a tavalyi évhez képest visszaesett az új autók eladása, de augusztustól nőni kezdett. Igaz, ebben leginkább a félvezetőválság miatti bázishatás játszik leginkább szerepet.

Szeptemberben már sorban a második hónapja emelkedett az egy évvel korábbihoz képest a forgalomba helyezett új autók száma az Európai Unióban az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA jelentése szerint.

Szeptemberben az egy évvel korábbihoz képest 9,6 százalékkal 787,8 ezerre nőtt a forgalomba helyezett új autók száma az EU-ban. Augusztusban 4,4 százalék volt a növekedés, míg júliusban 10,4 százalékos csökkenést regisztráltak.

A növekedés azonban elsősorban bázishatás miatt következett be, tavaly ugyanis a félvezetőhiány jelentősen visszavetette a gyártott és így a forgalomba helyezett autók számát Európában. 2021 szeptemberében ezért 22,1 százalékkal kevesebb autót helyeztek forgalomba mint 2020 szeptemberében.

A négy legnagyobb uniós autópiac közül Németországban és Spanyolországban két számjegyű növekedést ért el az újonnan forgalomba helyezett autók száma:

  • Németországban 14,1 százalékot,
  • Spanyolországban 12,7 százalékot.
  • Franciaországban 5,5 százalékos,
  • Olaszországban 5,4 százalékos

volt a növekedés.

Az idei első három negyedévben az Európai Unióban az egy évvel korábbinál 9,9 százalékkal kevesebb, 6,784 millió autót helyeztek forgalomba, még az elmúlt két hónapban elért növekedéssel együtt is. Az első nyolc hónapban még 10,4 százalékos volt az elmaradás az előző évihez képest.

Az első kilenc hónapban a régió minden jelentősebb nemzeti piacán csökkenést könyveltek el az új autók forgalomba helyezésében.

  • Olaszországban volt a legmeredekebb a visszaesés 16,3 százalékos,
  • Franciaországban 11,8 százalékos,
  • Németországban és Spanyolországban egyaránt 7,4 százalékos.

Az ACEA nyilvántartása szerint szeptemberben Magyarországon 9422 új autót helyeztek forgalomba, 1,1 százalékkal kevesebbet a 2021 szeptemberi 9526-nál,

az első kilenc hónapban pedig 85,7 ezer új autót, 9,3 százalékkal kevesebbet az előző évi 94,5 ezernél.

Szeptemberben a legtöbb autót a Volkswagen csoport márkáiból helyezték forgalomba az EU-ban, 196 ezret, 25,7 százalékkal többet az egy évvel korábbi 156 ezernél. A Volkswagen részesedése így 24,9 százalékra nőtt a szeptemberi forgalomba helyezésekben a tavaly szeptemberi 21,7 százalékról. Az első kilenc hónapban 1,700 milliót helyeztek forgalomba a Volkswagen csoport márkáiból az EU-ban, 13,9 százalékkal kevesebbet az egy évvel korábbinál. A csoport piaci részesedése 25,1 százalék lett a tavalyi 26,2 százalék után.

Címlapról ajánljuk
Szakíró Lando Norris világbajnoki címéről: nem mindig a papíron legjobb nyer

Szakíró Lando Norris világbajnoki címéről: nem mindig a papíron legjobb nyer

Pályafutása első Formula-1-es világbajnoki címét nyerte Lando Norris, a McLaren brit versenyzője azzal, hogy a szezonzáró Abu-Dzabi Nagydíjon harmadikként ért célba vasárnap, így 2 pontos előnnyel végzett az összetett élén a futamgyőztes négyszeres világbajnok Max Verstappen (Red Bull) előtt. Vámosi Péter (Motorsportol.hu) szerint A Norris-siker kicsit olyan, mint 1996-ban Damon Hillé.

Bódis László: hazatérő és „rising star” tudósok, külföldi „nagy nevek” köré épül az új magyar tudásközpont-hálózat

A kutató az első, köré kell felépíteni azt a környezetet, ami vonzza a tehetségeket egy tudásközpontban – erről beszélt az InfoRádió Aréna című műsorában Bódis László, a Kulturális és Innovációs Minisztérium innovációért felelős helyettes államtitkára, a Nemzeti Innovációs Ügynökség vezérigazgatója. Világhírű és Nobel-díjas tudósok, illetve feltörekvő tehetségek köré, hosszú távú állami támogatással és nemzetközi együttműködéssel épülnek új központok.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.08. hétfő, 18:00
Szlávik János
a Dél-Pesti Centrumkórház infektológiai osztályának vezetője
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×