Infostart.hu
eur:
388.03
usd:
329.53
bux:
0
2025. december 26. péntek István
Pozsony, 2010. május 18.A VW Slovakia által közreadott felvételen munkások dolgoznak készülő Volkswagen személygépkocsik mellett a német Volkswagen autógyár pozsonyi összeszerelő üzemében 2010. május 18-án. (MTI/VW Slovakia/Matthias Knoch)
Nyitókép: MTI/VW Slovakia/Matthias Knoch

Valami történt az európai újautó-piacon

Véget ért a tizenhárom egymást követő hónapja tartó lejtmenet, az európai újautó-eladások ismét pozitív irányban haladnak.

Az Európai Autógyártók Szövetségének (ACEA) friss statisztikája szerint a múlt hónapban 4,4 százalékkal nőtt az eladott autók száma az Európai Unió tagállamaiban, igaz, a 650,3 ezres darabszám láttán nem bonthatnak pezsgőt a gyártók, sem a kereskedők. Ez ugyanis nagyon alacsony az elmúlt évek augusztusi adataival összevetve, és mélyen alatta van a pandémiát megelőző szintnek – írja a VG.

A lap szerint a kereslettel most sem lenne baj, a kínálattal viszont annál inkább, mivel a beszállítási láncok felszakadozása, az alkatrészellátás esetlegessége és legfőképpen a még mindig nyomasztó chiphiány világszerte leszűkíti a gyártókapacitásokat. A kielégítetlen kereslet és az infláció pedig folyamatosan hajtja felfelé az autók árát.

Mint olvasható, a négy legnagyobb európai piac mindegyikéből pozitív számok érkeztek, ezek közül a legnagyobb bővülést

  • Olaszországban mérték 9,9 százalékkal, utána
  • Spanyolország következik a sorban 9,1 százalékkal, amit
  • Franciaország követ 3,8 százalékkal, míg
  • a legnagyobb európai autópiacon, Németországban csak 3 százalékos pluszt jelentettek.
  • Magyarország 3,6 százalékos plusszal a középmezőnyben helyezkedik el.

Nem mindenhol volt azért uborkaszezon augusztusban: Portugáliában például 42 százalékkal pörögtek fel az eladások, ezzel a portugálok lettek augusztus Európa-bajnokai. Harminc százalék feletti bővülést mértek Bulgáriában, Írországban és Görögországban.

A márkák versenyében a Volkswagen csoport áll az élen, augusztusban a piaci részesedése 26,5 százalékra nőtt az egy évvel korábbi 25,6 százalékról – olvasható mások mellett.

Címlapról ajánljuk
Törvények, viták, pénzbüntetések – ez történt az Országgyűlésben 2025-ben

Törvények, viták, pénzbüntetések – ez történt az Országgyűlésben 2025-ben

Az Országgyűlés 2025-ben is sok szenvedélyes vitát folytatott le és számos fontos jogszabályt alkotott meg, amelyekről – a napirend előtti felszólalásokról, az interpellációkról, a kérdésekről, az azonnali kérdésekről, az általános vitákról, a határozathozatalokról és a bizottsági ülésekről – év közben részletesen beszámolt az InfoRádió, most a leglényegesebb idei parlamenti történéseket és döntéseket idézi fel ez az összeállítás.
VIDEÓ
Évezredes titkok a modern luxus árnyékában: így változik meg örökre a legendás ókori főváros sorsa

Évezredes titkok a modern luxus árnyékában: így változik meg örökre a legendás ókori főváros sorsa

2025-ben az Ázsiai és Csendes-óceáni Gazdasági Együttműködés (Asia-Pacific Economic Cooperation – APEC) csúcstalálkozóját Kjongdzsuban tartották, ez a név csak a legelszántabb történelem vagy földrajz iránt érdeklődő közönség számára lehet ismerős Magyarországon. A település pedig egykoron az ókor egyik legnagyobb királyságának volt a fővárosa, ahol máig szinte „szabadtéri múzeumként” sorjáznak az egykori emlékek. A modern idegenforgalmi kihívások ugyanakkor dilemmával szembesítik a várost, hogy megőrizze a karakterét a jövőben is.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×