A koronavírus kezdeti időszakában a határlezárások és az utazni kívánók alacsony száma jelentett kihívást a légitársaságoknak: most a munkaerőhiány és a sztrájkok rontják helyzetüket, káosz közeli helyzetet kialakítva egyes repülőtereken - írja a CNBC.
Az amerikai légitársaságoknál 2020-ban összesen 90 ezer, a légi közlekedésben dolgozó ember munkahelye szűnt meg, globálisan pedig az easyJet és az Airbus vált meg a legtöbb munkavállalójától. Mostanra ugyanakkor az utasszámok már visszaálltak a pandémia kezdete előtti szintre, a korábbi megtakarítási célú intézkedések viszont kaotikus helyzetet alakítottak ki.
Van, ahol együttműködően intézkednek
Az egyes légitársaságok különböző intézkedéseket vezettek be annak érdekében, hogy minimalizálják a káoszt. A British Airways a héten döntött arról, hogy felfüggeszti rövid távú járatainak indítását a Heathrowról, a KLM pedig limitálja az Amszterdamból induló járataira eladható jegyek mennyiségét azt követően, hogy
Schiphol repterén szeptemberben és októberben maximalizálták az egy napra eső utasok számát.
A holland légitársaság szerint járattörlésre nem lesz szükség, de valószínűleg kevesebb jegyet értékesítenek, mint általában hasonló időszakban szoktak.
A német Lufthansa már a nyár elején korrigálni kényszerült nyári menetrendjét 3000 Frankfurtból vagy Münchenből induló járat törlésével. A változtatásra közlésük szerint azért volt szükség, hogy csökkentsék a nyomást a rendszeren, és stabil működést tegyenek lehetővé általa. Júliusban további 1000 járatot voltak kénytelen törölni dolgozóik felmondásai miatt.
Az easyJet már visszaállt a normál működésre
Az easyJet is júniusban eszközölt változtatásokat menetrendjében, miután a Schiphol mellett a londoni Gatwick is bejelentette, hogy maximalizálja a reptéren egy napon megforduló utasok mennyiségét. Azóta elmondásuk szerint már normalizálódott a helyzet és
a megszokott számú járatot üzemeltethetik.
Az American Airlines-nak a Gatwick-kvótája miatt járatokat kellett törölnie rövid határidővel.
A Swiss International svájci légitársaság a júliustól októberig terjedő időszakban több járatot törölt. Az ok a társaságnál, valamint az európai légi közlekedésben is megfigyelhető nehézségekben rejlik tájékoztatásuk szerint.
Az Emirates viszont nem módosított
A dubaji székhelyű Emirates nem volt hajlandó együttműködni a Heathrow kapacitáscsökkentési kezdeményezésével, ezért nem is változtatott semmit menetrendjein.
Az Austrian Airlines járatai is az előre bejelentettek szerint indulnak.
A Ryanair sem tervezi maximalizálni utasai számát - kapacitása jelenleg 115 százalékos a koronavírust megelőző időkkel összevetve. A helyzet azonban továbbra is törékeny Michael O'Leary, a cég vezetője szerint.