A testület úgy vélte, hogy 2035 után is lehetne még belsőégésű motorokat gyártani, amennyiben lesznek majd karbonsemleges szintetikus üzemanyagok.
Palkovics László egy zalaegerszegi konferencián idézte az EU Környezetvédelmi Tanácsának véleményét, hozzátéve, hogy a szintetikus üzemanyag használata komoly eredmény lenne. Ennek köszönhetően ugyanis
gyártásban maradhatnának a belsőégésű motorok, amelyre egyébként a német és a magyar autóipar is épül. Utóbbi adja a bruttó hazai termék (GDP) 25 százalékát
- emlékeztette hallgatóit a miniszter.
Palkovics László arról is beszélt, hogy szerinte olyan autókat kell fejleszteni, amelyek a környezetet kisebb mértékben vagy egyáltalán nem is terhelik, ezen felül biztonságosak, és rendelkeznek például önvezető funkcióval.
Zalaegerszegen 2017-ben épült a ZalaZONE Járműipari Tesztpálya. Ezt magyar, osztrák és szlovén részvétellel, az önvezető járművek közúti tesztelésére hozták létre. Ezeket a járműveket ugyanis nemcsak zárt tesztpályán, hanem több országban, normál országúti körülmények között is vizsgálni kell - emelte ki Palkovics László.
A konferenciára tagországokon (Magyarország, Ausztria és Szlovénia) kívül öt országból érkeztek megfigyelők.
A szakemberek a kutatásfejlesztési együttműködésekről, valamit a jogi szabályozás hátteréről számoltak be, és bemutatták az eddigi eredményeket.