Infostart.hu
eur:
388.03
usd:
329.53
bux:
0
2025. december 27. szombat János
Érkező utasok a Liszt Ferenc-repülőtéren 2020. július 17-én. A reptéren a forgalom jelenleg a koronavírus-járvány előttinek csupán a töredéke, de hétről hétre több járat és utas fordul meg itt. Júliusra már csaknem tízezerre nőtt a napi utasszám, ami jelentős növekedés júniushoz képest, amikor a teljes havi forgalom 84,4 ezer utas volt, az egy évvel korábbi 1,5 millióval szemben.
Nyitókép: MTI/Balogh Zoltán

Megszaporodhatnak a késések és járattörlések Európa repterein

A légi közlekedés járványt követő talpra állását most a munkaerőhiány nehezíti.

Idén már megközelítheti, de akár meg is haladhatja a járvány előtti szintet az európai repülőterek utasfogalma a nyári csúcsidőszakban. A kedvező várakozásokat ugyanakkor beárnyékolja a kontinens repülőterein kialakult, minden eddiginél súlyosabb munkaerőhiány – írja a magyarnemzet.hu.

A koronavírus-járvány megjelenése, majd a járvány elleni korlátozások a légi forgalomban okozták az egyik legnagyobb visszaesést. A repterek ezért jelentősen csökkentették kapacitásaikat, ezzel együtt több ezer munkavállalót bocsátottak el.

A korábbi várakozásokat ugyanakkor jelentősen meghaladta az utasforgalom gyors növekedése. Noha ez összességében kedvező, a légi kikötők kapacitása nem tud lépést tartani a kereslettel, és szinte lehetetlen kihívásnak bizonyul munkaerőt toborozni a több tízezer betöltetlen álláshelyre. A kapacitáshiány miatt

az európai repterek kétharmada járatkésésekkel számol a nyári hónapokban, de a járatkimaradások is gyakoribbá válhatnak.

A lap a többi között megjegyzi, hogy hiába magas az egyes európai országokban a munkanélküliség, az alacsony keresetű és hosszú munkaidőt kínáló álláshelyek feltöltése mindenhol óriási kihívást jelent. A repülőtereknek ráadásul komoly konkurenciája a szintén talpra álló turizmus és a vendéglátás munkaerőigénye.

A repülőtéri betöltetlen pozíciók ráadásul nem túl kecsegtetők: elsősorban a földi kiszolgálók keresete alacsony, a munkaidő hosszú és rugalmatlan, rosszak a munkakörülmények, s más ágazatok munkavállalóihoz képest alacsonyabb szociális védelemben részesülnek. Mindez a szolgáltatás színvonalára is rossz hatással van.

Az ágazatban működő vállalkozások és az érdekképviseletek arra figyelmeztetnek, a munkaerőhiány következményeképp megszaporodhatnak a késések, a járattörlések vagy a járatok átirányítása más repülőterekre. A legnagyobb légi kikötőkben mindennapossá válhat a lassú ügyintézés és a hosszas sorban állás is. A reptereken kialakult káosz lassítja a turizmus visszaállását a járvány előtti szintre, mivel sokakat eltántorít a repüléstől.

Címlapról ajánljuk
Törvények, viták, pénzbüntetések – ez történt az Országgyűlésben 2025-ben

Törvények, viták, pénzbüntetések – ez történt az Országgyűlésben 2025-ben

Az Országgyűlés 2025-ben is sok szenvedélyes vitát folytatott le és számos fontos jogszabályt alkotott meg, amelyekről – a napirend előtti felszólalásokról, az interpellációkról, a kérdésekről, az azonnali kérdésekről, az általános vitákról, a határozathozatalokról és a bizottsági ülésekről – év közben részletesen beszámolt az InfoRádió, most a leglényegesebb idei parlamenti történéseket és döntéseket idézi fel ez az összeállítás.
VIDEÓ
Évezredes titkok a modern luxus árnyékában: így változik meg örökre a legendás ókori főváros sorsa

Évezredes titkok a modern luxus árnyékában: így változik meg örökre a legendás ókori főváros sorsa

2025-ben az Ázsiai és Csendes-óceáni Gazdasági Együttműködés (Asia-Pacific Economic Cooperation – APEC) csúcstalálkozóját Kjongdzsuban tartották, ez a név csak a legelszántabb történelem vagy földrajz iránt érdeklődő közönség számára lehet ismerős Magyarországon. A település pedig egykoron az ókor egyik legnagyobb királyságának volt a fővárosa, ahol máig szinte „szabadtéri múzeumként” sorjáznak az egykori emlékek. A modern idegenforgalmi kihívások ugyanakkor dilemmával szembesítik a várost, hogy megőrizze a karakterét a jövőben is.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×