A hvg.hu vette észre, hogy Oliver Zipse a BMW idei első negyedéves üzleti jelentése kapcsán mondta el: a modellt valamikor 2025 körül kezdik majd gyártani – írja az Autoevolution oldal. A BMW vezérigazgatója azt is bejelentette, hogy
a Neu Klasse platformot csak teljesen elektromos autók gyártására használják majd,
míg korábban azt pletykálták, hogy az architektúra hibrid járműveket is kiszolgál majd. Az iparági vezető úgy látja, amikor az új platform debütál – és kifejezetten a 3-as sorozatra fog koncentrálni – az elektromos piac már olyan méretűvé fejlődik, hogy észszerű, hogy csak egy hajtáslánc legyen ezen az architektúrán.
A hvg.hu az is olvasható, hogy az új platformot túlnyomórészt a középkategóriás modellekhez használják majd, ezért a BMW az egyéb típusokhoz meghosszabbítja belső égésű motorjai élettartamát, tekintettel arra, hogy azokat nagyobb és nehezebb járműveken használják, mint például a legújabb 7-es sorozat. Az új modellel kapcsolatban érdemes megjegyezni, hogy ellentétben a Kínában jelenleg is kapható BMW i3-mal, amely lényegében egy 3-as sorozat, amelynek hagyományos hajtásláncát villanymotorra és akkumulátorcsomagra cserélték,
a Neue Klasse 3-as sorozat egy teljesen új dizájn,
amely várhatóan nagyobb akkumulátorcsomagot tartalmaz, mint a 66,1 kWh-s egységű ű kínai i3-asé. A debreceni gyár fejlesztési igazgatója Jochen Lorenzen tavaly hvg.hu-nak arról beszélt, hogy évente 150 ezer autó gyártására tervezik az üzemet.