Kiírta a közbeszerzést a dél-balatoni vasútállomások felújítására a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. - derül ki az európai uniós közbeszerzési értesítőből (TED) – írja a Világgazdaság.
A 30-as számú vasútvonal Lepsény és Balatonszentgyörgy közötti szakaszának 2018-ban zárult rekonstrukciója után a vasútállomások felvételi épülete, előtere és környezete is rendeződhet.
A projekt feladata a parkolás, kerékpártárolás biztosítása, az utastájékoztatási rendszer korszerűsítése, a környezetrendezés, továbbá a közlekedési kapcsolatok fejlesztése.
13 vasúti megálló korszerűsödhet:
- Balatonaliga vasútállomás,
- Szabadisóstó vasútállomás,
- Szabadifürdő vasúti megállóhely,
- Balatonszéplak felső vasúti megállóhely,
- Zamárdi vasúti megállóhely,
- Szántód–Kőröshegy vasútállomás,
- Balatonföldvár vasúti megállóhely,
- Balatonszárszó vasútállomás,
- Balatonszemes vasútállomás, peron akadálymentesítése,
- Balatonlelle vasúti megállóhely,
- Balatonboglár vasútállomás,
- Bélatelep vasúti megállóhely,
- Balatonfenyves vasútállomás, valamint peron akadálymentesítése.
Nemcsak a Balaton déli partján, északon is megújulnak a vasúti megállóhelyek, erről a magyarepitok.hu ír az uniós közbeszerzési értesítőre hivatkozva.