eur:
410.9
usd:
392.21
bux:
79229.24
2024. november 22. péntek Cecília
Kiev, Ukraine - August 26, 2013: A collection of well-known social media brands printed on paper and placed on plastic signs. Include Facebook, YouTube, Twitter, Google Plus, Instagram and Tumblr logos.
Nyitókép: pressureUA/Getty Images

Így költünk reklámra, médiára

Abszolút értékben nőtt a hazai médiaköltés, de reálértéken számolva csökkenés mérhető.

Annak ellenére, hogy a koronavírus-járvány 2021-ben is éreztette hatását, tavaly abszolút értékben bővült a média- és kommunikációs piac, a médiaköltések harmada a digitális platformokhoz került – írta a Világgazdaság a Magyar Reklámszövetség (MRSZ) és társszövetségeinek adatai alapján.

A médiatorta csaknem 305 milliárd forintot tett ki, összességében az előző évhez képest 19,5 százalékkal nőtt. A piac másik nagy szegmense a kommunikációs szektor, itt a torta mérete 524,2 milliárd forint volt, 24 százalékkal haladva meg a 2020-ast.

A lap cikke szerint tavaly a teljes médiatortában elfoglalt vezető helyezésekben nem volt változás:

  • az első helyen a digitális globális szektor (Google, Facebook stb.) állt,
  • a második helyen a televíziók,
  • a harmadik helyen a digitális lokális tartalomszolgáltatók,
  • a negyediken pedig a sajtó.

A torta harmadát a globális digitális médiaköltés hasította ki, 101,8 milliárd forintot, ez 2020-hoz képest mintegy 28,2 százalékos növekedés.

Reálértéken 2021-ben 2019-hez képest a médiatorta hazai szeleteinek összteljesítménye 0,2 százalékkal, a kommunikációs torta 11,1 százalékkal csökkent – közölte Gulyás János, az MRSZ elnöke a Világgazdasággal.

Címlapról ajánljuk
Az Ukrajnának szánt harci felszerelések adományozása ügyében nyomoz a szlovák rendőrség
Tudósítónktól

Az Ukrajnának szánt harci felszerelések adományozása ügyében nyomoz a szlovák rendőrség

Szlovákiában a rendőrség Szervezett Bűnözés Elleni Hivatala létrehozott egy különleges nyomozócsoportot, melynek feladata az elmúlt választási időszakban Ukrajnának adott szlovák katonai felszerelések adományozásával kapcsolatos jogsértések felderítése. A vizsgálat kiterjed az akkori védelmi minisztérium és a kormány tagjainak döntéseire.

Fontos kérések az érkező havazás miatt, mindenkit érint

Bár a meteorológiai prognózisokban mindig van némi bizonytalanság, az aktuális előrejelzések szerint november 22-én, pénteken akár nagyobb mennyiségű hó is hullhat Budapesten.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.22. péntek, 18:00
Bernáth Tamás
Nyugat-Balkán szakértő, a Mathias Corvinus Collegium oktatója
Megjött az új extraprofitadó-rendelet: így marad 2025-ben velünk a bankok, kiskercégek, biztosítók plusz sarca

Megjött az új extraprofitadó-rendelet: így marad 2025-ben velünk a bankok, kiskercégek, biztosítók plusz sarca

Ahogyan arra számítani lehetett, megérkezett a 2025-ben még fennmaradó extraprofitadókról szóló kormánydöntés. A Magyar Közlöny csütörtök esti számában ugyanis megjelent a kormány legújabb rendelete, mely azt szabályozza, hogy miként marad velünk a bankok extraprofitadója, valamint a biztosítók és kiskereskedelmi cégek pótadója. Az eredetileg két évre ígért extraprofitadók egy jelentős része tehát négy évig hatályban marad. A kormány rendelete egyúttal azt is tartalmazza, hogy mely extraprofitadóktól szabadulhatnak meg jövőre az érintett ágazatok. Ezek szerint örülhetnek a gyógyszergyártók, a távközlési szektor cégei, valamint a megújuló energiát termelők, bányajáradék-alanyok.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×