eur:
409.43
usd:
375.86
bux:
74581.34
2024. november 5. kedd Imre
Kiev, Ukraine - August 26, 2013: A collection of well-known social media brands printed on paper and placed on plastic signs. Include Facebook, YouTube, Twitter, Google Plus, Instagram and Tumblr logos.
Nyitókép: pressureUA/Getty Images

Így költünk reklámra, médiára

Abszolút értékben nőtt a hazai médiaköltés, de reálértéken számolva csökkenés mérhető.

Annak ellenére, hogy a koronavírus-járvány 2021-ben is éreztette hatását, tavaly abszolút értékben bővült a média- és kommunikációs piac, a médiaköltések harmada a digitális platformokhoz került – írta a Világgazdaság a Magyar Reklámszövetség (MRSZ) és társszövetségeinek adatai alapján.

A médiatorta csaknem 305 milliárd forintot tett ki, összességében az előző évhez képest 19,5 százalékkal nőtt. A piac másik nagy szegmense a kommunikációs szektor, itt a torta mérete 524,2 milliárd forint volt, 24 százalékkal haladva meg a 2020-ast.

A lap cikke szerint tavaly a teljes médiatortában elfoglalt vezető helyezésekben nem volt változás:

  • az első helyen a digitális globális szektor (Google, Facebook stb.) állt,
  • a második helyen a televíziók,
  • a harmadik helyen a digitális lokális tartalomszolgáltatók,
  • a negyediken pedig a sajtó.

A torta harmadát a globális digitális médiaköltés hasította ki, 101,8 milliárd forintot, ez 2020-hoz képest mintegy 28,2 százalékos növekedés.

Reálértéken 2021-ben 2019-hez képest a médiatorta hazai szeleteinek összteljesítménye 0,2 százalékkal, a kommunikációs torta 11,1 százalékkal csökkent – közölte Gulyás János, az MRSZ elnöke a Világgazdasággal.

Címlapról ajánljuk

Amerika választ: így szavaznak most az Egyesült Államokban

Az Amerikai Egyesült Államokban november 5-én, kedden zárul az elnökválasztás, a legtöbb tagállamban ugyanis már hetek óta lehet szavazni. A választási rendszer egyik különlegessége, hogy nem közvetlenül az elnökjelöltekre szavazhatnak, hanem államonként eltérő számú elektort választanak, akik végül döntenek az elnök személyéről. Ez azt is jelenti, hogy nem feltétlenül az lesz a következő elnök, akire országosan a legtöbb szavazat érkezett.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.05. kedd, 18:00
Hankó Balázs
kultúráért és innovációért felelős miniszter
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×