eur:
392.6
usd:
362.16
bux:
72132.83
2024. július 7. vasárnap Apollónia
Kiev, Ukraine - August 26, 2013: A collection of well-known social media brands printed on paper and placed on plastic signs. Include Facebook, YouTube, Twitter, Google Plus, Instagram and Tumblr logos.
Nyitókép: pressureUA/Getty Images

Így költünk reklámra, médiára

Abszolút értékben nőtt a hazai médiaköltés, de reálértéken számolva csökkenés mérhető.

Annak ellenére, hogy a koronavírus-járvány 2021-ben is éreztette hatását, tavaly abszolút értékben bővült a média- és kommunikációs piac, a médiaköltések harmada a digitális platformokhoz került – írta a Világgazdaság a Magyar Reklámszövetség (MRSZ) és társszövetségeinek adatai alapján.

A médiatorta csaknem 305 milliárd forintot tett ki, összességében az előző évhez képest 19,5 százalékkal nőtt. A piac másik nagy szegmense a kommunikációs szektor, itt a torta mérete 524,2 milliárd forint volt, 24 százalékkal haladva meg a 2020-ast.

A lap cikke szerint tavaly a teljes médiatortában elfoglalt vezető helyezésekben nem volt változás:

  • az első helyen a digitális globális szektor (Google, Facebook stb.) állt,
  • a második helyen a televíziók,
  • a harmadik helyen a digitális lokális tartalomszolgáltatók,
  • a negyediken pedig a sajtó.

A torta harmadát a globális digitális médiaköltés hasította ki, 101,8 milliárd forintot, ez 2020-hoz képest mintegy 28,2 százalékos növekedés.

Reálértéken 2021-ben 2019-hez képest a médiatorta hazai szeleteinek összteljesítménye 0,2 százalékkal, a kommunikációs torta 11,1 százalékkal csökkent – közölte Gulyás János, az MRSZ elnöke a Világgazdasággal.

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.07.08. hétfő, 18:00
Lakatos Júlia
a Méltányosság Politikaelemző Központ stratégiai igazgatója
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×