eur:
411.19
usd:
392.91
bux:
0
2024. november 25. hétfő Katalin
Nyitókép: Volkswagen/Facebook

Fél éve csökken az új autók száma az Unióban, nálunk sem jobb a helyzet

A forgalomba helyezések 2021 egészében is elmaradtak az előző évitől. Magyarországon 4,8 százalékos az éves visszaesés. A Volkswagen a legnépszerűbb, viszont a Hyundai hatalmasat lépett előre.

Decemberben már a hatodik egymást követő hónapban csökkent az egy évvel korábbihoz képest az újonnan forgalomba helyezett autók száma az Európai Unióban az európai autóipari ágazati szakmai képviseleti szervezet, az ACEA jelentése alapján. A forgalomba helyezések 2021 egészében is elmaradtak az előző évitől.

Decemberben 795 ezer személygépkocsit helyeztek forgalomba az Európai Unióban, 22,8 százalékkal kevesebbet, mint egy évvel korábban.

A decemberivel együtt már a hatodik egymást követő hónapban csökkent éves bázison nagyjából húsz százalékkal a forgalomba helyezett új személygépkocsik száma az EU-ban.

Éves növekedés csak a március-júniusi időszakban volt tavaly, a legnagyobb mértékű, több mint háromszoros, áprilisban.

Januárban és februárban is kevesebb autót helyeztek forgalomba mint az előző évben, mintegy húsz százalékkal.

  • A tavalyi egész évben az előző évinél 2,4 százalékkal kevesebb, 9,7 millió új autót helyeztek forgalomba az Európai Unióban.
  • A válság előttitől, a 2019-es forgalomba helyezésektől 3,3 millióval marad el a 2021-es forgalomba helyezések száma.

Míg a 2020-as csökkenés elsősorban a válság gazdasági aktivitást és keresletet visszafogó hatására vezethető vissza, a 2021-es csökkenés oka elsősorban a félvezetőalkatrészek hiánya miatt lelassult gyártás volt.

A legtöbb autót a Volkswagen konszern márkáiból helyezték forgalomba tavaly, 2,437 milliót, 4,8 százalékkal kevesebbet, mint 2020-ban. A legnépszerűbb márka a VW volt 1,082 milliós, az előző évinél 6,7 százalékkal kevesebb forgalomba helyezéssel. A Volkswagen konszern piaci részesedése 25,1 százalékra csökkent 25,8 százalékról, a VW márka piaci részesedése 11,2 százalékra csökkent 11,7 százalékról.

  • A legnagyobb növekedést a Hyundai csoport érte el 2021-ben, 18,4 százalékosat.
  • A legnagyobb mértékben, 27,0 százalékkal a Mitsubishi és 24,2 százalékkal a Honda forgalomba helyezései csökkentek 2021-ben.

A négy legnagyobb nemzeti piac közül

  • csak Németországban csökkent az éves forgalomba helyezések száma 2021-ben, 10,1 százalékkal. A négy közül
  • a legnagyobb növekedés Olaszországban volt, 5,5 százalékos,
  • Spanyolországban 1,0 százalékos,
  • Franciaországban 0,5 százalékos.

A legnagyobb éves növekedés Horvátországban és Görögországban volt, 24,7 és 24,6 százalékos. A legnagyobb mértékben, 22,0 százalékkal Litvániában csökkentek a forgalomba helyezések.

Decemberben Magyarországon 8742 személygépkocsit helyeztek forgalomba, 31,2 százalékkal kevesebbet az egy évvel korábbi 12,7 ezernél.

A tavaly forgalomba helyezett személygépkocsik száma 4,8 százalékkal csökkent 122 ezerre.

Címlapról ajánljuk
Orbán Viktor a bérmegállapodásról: ez egy történelmi léptékű megállapodás

Orbán Viktor a bérmegállapodásról: "ez egy történelmi léptékű megállapodás"

Történelmi léptékű megállapodásnak nevezte a múlt héten köttetett minimálbér-emelési egyezséget, mivel soha nem történt még ekkora emelés, 2027-re 40 százalékos lesz a növekmény a mostani szinthez képest. Azt is jelezte, a minimálbér reálértéke 29 százalékkal fog nőni 2027-ig, és az el fogja érni az átlagbér felét.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.25. hétfő, 18:00
Nagy Márton
nemzetgazdasági miniszter
Nagy lehetőségek előtt állnak a magyar startupok

Nagy lehetőségek előtt állnak a magyar startupok

A magyar startupok sikerét és az innovatív ötletek kibontakozását számos tényező akadályozhatja Magyarországon. Ide tartozik a szabályozási környezet, a befektetők alacsony kockázatvállalási hajlandósága, vagy a pénzügyi eszközök szűkössége. A Nemzeti Innovációs Ügynökség ezeknek a gátaknak a lebontásán dolgozik, aminek az eredménye nem csak egy kiterjedtebb magyar startup ökoszisztéma lehet, de az is hogy a magyar ötletek „láthatóvá válnak” a nemzetközi porondon. Erről kérdeztük Bódis László, innovációért felelős helyettes államtitkárt, a Nemzeti Innovációs Ügynökség vezérigazgatóját.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×