eur:
408.99
usd:
375.4
bux:
74159.98
2024. november 5. kedd Imre
Jack Ma, az Alibaba, a legnagyobb kínai internetes kereskedelmi vállalat társalapító elnöke beszél a Kijevi Nemzetközi Gazdasági Fórumon 2019. november 8-án.
Nyitókép: MTI/EPA/Szerhij Dolzsenko

Őrületes rekordról számolt be a kínai online kereskedelmi gigacég

Kitalált egy kiárusítást szinglik részére az Alibaba, úgy tűnik, nem volt rossz ötlet.

Újabb rekordot döntött az Alibaba kínai internetes kiskereskedelmi vállalat forgalma a szinglik, azaz az egyedülállók napja alkalmából immár tizenharmadszorra tartott kiárusításon - számolt be az Alibaba pénteken.

A jelentős leárazásokkal járó, az utóbbi években 11 naposra nyúlt kereskedelmi akció során az Alibaba Tmall nevű, e-kereskedelmi platformjának teljes forgalma 540,3 milliárd jüant (84,54 milliárd dollár) ért el, több mint 40 milliárd jüannal (6,2 milliárd dollár) többet, mint a múlt év azonos időszakában. A forgalom növekedése ugyanakkor az elmúlt tíz év legalacsonyabb ütemére lassult.

A vállalat mindazonáltal pénteki közleményében hangsúlyozta:

a forgalom már nem az egyetlen mutatója a sikernek.

Míg a korábbi években az esemény egyik fénypontja a nagyszabású, külföldi sztárokat is felvonultató gála volt, az Alibaba idén a fenntarthatóságot helyezte a kereskedelmi akció középpontjába.

Jang Guang, az Alibaba alelnöke a vállalat közleményében rámutatott: a szinglik napjának népszerűségét kihasználva igyekeztek eleget tenni társadalmi kötelezettségüknek, az idei vásár így egy fontos mérföldkő volt az Alibaba a fenntartható jövő építését célzó kötelezettségvállalásának útján. A Tmall platform 100 millió jüan (1,6 millió dollár) értékben bocsát ki "zöld kuponokat", amelyekkel a környezetbarát vásárlói magatartást kívánják elősegíteni. Az Alibaba Cainiao nevű logisztikai ágazata pedig novemberben húsz városban található, mintegy tízezer elosztóállomásán nyitott gyűjtőpontokat a csomagolóanyagok újrahasznosítására.

Az Alibaba idei, visszafogottabb kereskedelmi akciójának hátterében ott áll, hogy a vállalat az elmúlt év során többször került a kínai hatóságok látókörébe. Áprilisban a vállalatot rekordösszegű - 18,2 milliárd jüanos (2,8 milliárd dollár) - büntetéssel sújtotta a kínai piacfelügyelet, amiért a versenyszabályokat megsértve visszaélt monopolhelyzetével. Tavaly év végén pedig az Alibaba pénzügyi ágának, az Ant Groupnak a sanghaji tőzsdén tervezett, 37 milliárd dolláros első tőzsdei kibocsátását akadályozták meg a kínai hatóságok az utolsó pillanatban.

A Kína második legnagyobb e-kereskedelmi portáljának számító JD.com, amely 2017 óta szintén bekapcsolódott a szinglik napja alkalmából tartott kereskedelmi akcióba, idén 349,1 milliárd jüanos (54,58 milliárd dollár) forgalmat generált. Ez 28,6 százalékos növekedést jelent éves összevetésben, ami a forgalom bővülési ütemének mérséklődésére utal a múlt évhez képest.

Kínában a kilencvenes évek eleje óta minden november 11-én megünneplik a szinglik napját.

A dupla 11-esként is emlegetett naphoz időzített első nagy vevőcsalogató akcióját 2009-ben tartotta az Alibaba. A vásár azóta a világ legnagyobb internetes kereskedelmi kiárusításává nőtte ki magát, 2018 óta rendre meghaladva az Egyesült Államokban karácsony előtt megrendezett "fekete péntek" és az azt követő "kiber hétfő" bevásárló napjain elért együttes árbevételt.

Címlapról ajánljuk
Elemzők az Arénában: a budapesti csúcson újra kell fogalmaznia a stratégiáját a vezető nélküli Európának

Elemzők az Arénában: a budapesti csúcson újra kell fogalmaznia a stratégiáját a vezető nélküli Európának

Az amerikai elnökválasztás végeredménye már az e heti budapesti EU-csúcson is éreztetheti a hatását, és meghatározza a magyar soros elnökség sikerét is – hangzott el az InfoRádió Aréna című műsorában, amelynek Böcskei Balázs politológus, az Idea Intézet stratégiai igazgatója és Mráz Ágoston Sámuel, a Nézőpont Intézet igazgatója volt a vendége.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.05. kedd, 18:00
Hankó Balázs
kultúráért és innovációért felelős miniszter
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×