eur:
392.89
usd:
363.41
bux:
72351.87
2024. július 4. csütörtök Ulrik
Brüsszel, 2021. július 8. Margrethe Vestager, az Európai Bizottság versenyjogért felelős ügyvezető alelnöke brüsszeli sajtóértekezletén 2021. július 8-án. Itt bejelentette, hogy az Európai Unió trösztellenes hatósága 875 millió euró büntetésre ítélte a Volkswagen csoportot és a BMW-t, amiért a német autógyárók titkon megegyeztek a dízelüzemű járművek károsanyag-kibocsátását csökkentő műszaki fejlesztés korlátozásában. A kartellezésben a Daimler is részt vett, de a céget nem büntették meg, mert az rántotta le a leplet a törvényellenes megegyezésről. MTI/EPA/Stephanie Lecocq
Nyitókép: Margrethe Vestager, az Európai Bizottság versenyjogért felelős ügyvezető alelnöke brüsszeli sajtóértekezletén 2021. július 8-án. MTI/EPA/Stephanie Lecocq

A BMW-t és a Volkswagen-csoportot 875 millió euróra bírságolta az Európai Bizottság

Az Európai Bizottság 875 millió euróra bírságolta a BMW-t és a Volkswagen-csoportot, amiért az új dízel személygépkocsik károsanyag-kibocsátásának tisztítása terén a verseny korlátozásával az autógyártók megsértették az uniós trösztellenes szabályokat.

Margrethe Vestager, az uniós bizottság digitális korra felkészült Európáért felelős biztosa brüsszeli sajtótájékoztatóján mindenekelőtt elismerte, hogy öt autógyártó, a Daimler, a BMW, a Volkswagen, az Audi és a Porsche rendelkezik olyan technológiával, amely az EU normák által előírtnál nagyobb mértékben képes csökkenteni a károsanyag-kibocsátást.

Ugyanakkor kiemelte: a gyártók együttműködtek a nitrogén-oxid-tisztítás területén végzett műszaki fejlesztésekben, ezzel elkerülték a versenyt, amely azt szolgálta volna, hogy a technológia minden lehetőségét kihasználva a jogszabályban előírtnál nagyobb mértékben csökkentsék az autók károsanyag-kibocsátását.

A bírság az autógyárak 2009 és 2014 közötti jogellenes magatartását érintik, a gyártók ugyanis ebben az időszakban alkalmazták az úgynevezett AdBlue vagy karbamid adalékanyag felhasználását kipufogógázokhoz keverve, ami által a nitrogén-oxidok a katalizátorokban vízzé és nitrogénné alakulnak.

Amíg a Volkswagennek közel 500 millió eurót, a BMW-nek pedig közel 375 millió eurót kell fizetnie, addig a Daimlernek nem kell bírságot fizetnie, amiért együttműködött az Európai Bizottsággal és felfedte a kartell létezését. A két megbírságolt vállalat elismerte a kartellt és beleegyezett a jogellenes magatartás közös rendezésébe - közölte az uniós biztos.

Az Európai Bizottság tájékoztatása szerint a csütörtökön bejelentett, a bírsággal végződő eset nem kapcsolódik a 2015-ben kirobbant dízelbotrányhoz, amely azzal kezdődött, hogy az Egyesült Államok Környezetvédelmi Ügynöksége (EPA) 2015 szeptemberében megvádolta a VW-t, hogy olyan szoftvert telepített 482 ezer dízelüzemű járműbe, amelynek segítségével kijátszhatóak a károsanyag-kibocsátásra vonatkozó amerikai előírások.

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.07.05. péntek, 18:00
Gálik Zoltán
a Budapesti Corvinus Egyetem docense
Napokon belül távozhat Ukrajna miniszterelnöke, Zelenszkij kész tárgyalni a békéről - Híreink az ukrajnai háborúról csütörtökön

Napokon belül távozhat Ukrajna miniszterelnöke, Zelenszkij kész tárgyalni a békéről - Híreink az ukrajnai háborúról csütörtökön

Ukrán források szerint Volodimir Zelenszkij ukrán elnök hamarosan menesztheti az ország második legbefolyásosabb emberét, Denisz Simhal kormányfőt. Mindeközben a frontot ismét elárasztották az orosz Lancet-drónok: szabályosan vadásznak az ukrán páncélosokra. Kijev és az Egyesült Államok is elutasította Orbán Viktor magyar miniszterelnök tűzszüneti javaslatát. Volodimir Zelenszkij ukrán elnök újabb békekonferenciát rendezne, ezúttal Oroszország részvételével. Cikkünk folyamatosan frissül az orosz-ukrán háború legfontosabb híreivel.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×