A Roden Mérnöki Iroda már az országhatárig tervezheti az Erdély felé vezető M49-est - olvasható a Magyar Építőkön.
Eddig csak az volt ismert, hogy indulhat a területszerzés, és nyáron a kivitelezési közbeszerzés is megjelenhet a Mátészalka és Ököritófülpös közti szakaszra, a 26 kilométeres szakasz terveit az Uvaterv és a Unitef '83 konzorciuma el is készítette.
A beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. most kihirdette az Ököritófülpös-Csenger szakasz tervezői közbeszerzésének eredményét, a győztes a Roden, 670 millió forintot kaphat a munkájáért, ami az M3 autópálya−Mátészalka−országhatár közötti kapcsolat fejlesztésének előkészítése, az Ököritófülpös−Csenger közötti szakaszra vonatkozóan engedélyezési terv készítése, valamint a megvalósításhoz szükséges engedélyek megszerzése.
A tervek szerint új nyomvonalon 17,4 kilométer hosszú, 2x2 sávos, fizikai elválasztó sávval kialakított, autópályává fejleszthető autóút épül. Új határátkelőhelyet és tengelysúlymérő-állomást is kialakítanak.
Az új útnak lehetővé kell tennie a Szamos-folyó északi térségének bekötését az M49-eshez, egy a Szamos-folyón átívelő új közúti híddal. A feladat során figyelembe kell venni a Szamos-folyótól északi irányba fekvő települések természeti és környezetvédelmi adottságait. További tervezési feladat egy új, árvédelmi-duzzasztásos modell készítése a Szamos-Kraszna folyók között, mely az újonnan létesülő Győrtelek-elkerülő út (491 jelű út) vizsgálatát is tartalmazza.