A 2020-as év csúszdára ültette magyar sörgyártókat, 7,5 százalékkal csökkent a forgalmuk - derül ki a Világgazdaság összeállításából. Válságállónak csak a szuperprémium kategória, illetve az alkoholmentes, ízesített termékek bizonyultak.
Az értékesítés mennyisége 6,177 hektoliter volt tavaly, de a fent említett százalékos esésnél is durvább a belföldi értékesítés visszaesése, 9 százalékos - vagyis az export még nőtt is, de a termelésnek kevesebb mint 10 százalékát adta csak.
A behozatal közben szintén nő (4,3 százalék), már csaknem 800 ezer hektoliter.
A hazai piaci visszaesés egyik oka nyilvánvalóan az éttermek, a kocsmák és a kisvendéglők bezárása, a hordós sör piacán 50 százalékos volt a visszaesés nagyságrendje tavaly. De az üveges piacon is 26 százalékos mínusz keletkezett.
A 400 négyzetméternél nagyobb üzletekben realizálódik a forgalom több mint fele, ez az előző évivel megegyező érték. A szupermarketeket és diszkontokat egyaránt magában foglaló 401–2500 négyzetméteres csatornáké a forgalom csaknem 40 százaléka, míg a jellemzően hipermarketeket tömörítő, 2500 négyzetméter feletti szegmensé a piac bő ötöde. A kisebb alapterületű, 200 négyzetméter alatti boltokra jut a sörvásárlások 35 százaléka.