Infostart.hu
eur:
388.03
usd:
329.53
bux:
0
2025. december 27. szombat János
Dolgozó egy autó ajtaját szereli össze, mögötte a koronavírus elleni védekezés részeként elhelyezett fólialapok az összeszerelő soron az Audi Hungaria Motor Kft. győri gyárának járműszerelő részlegében 2020. április 27-én. Ezen a napon sikeresen újraindult az Audi Hungaria járműgyártása, mind a présüzemben, karosszériaüzemben, lakkozóban és a járműszereldében. Első lépésben egy műszakban kétezer járműgyári munkatárs kezdte meg munkáját. A járműszereldében műszakonként jelenleg 250 autót gyártanak, a vállalat a termelést a következő hetekben fokozatosan szeretné felfuttatni.
Nyitókép: MTI/Krizsán Csaba

Az Audi Hungaria visszatér a három műszakos munkarendre

Az egy műszakos munkarend bevezetését a félvezető alkatrészellátás akadozása miatti átmeneti termeléscsökkentés tett szükségessé - közölte a győri székhelyű autóipari vállalat kommunikációs vezetője.

Czechmeister Mónika felidézte, hogy a félvezetők iránti igények az elmúlt időszakban világszerte olyan mértékben növekedtek, amely az alkatrészszállítások kiesését vagy jelentős késését okozta.

Ez hatást gyakorolt a világszerte működő autógyárak, így az Audi Hungaria működésére is: a fennakadások miatt január 18-tól egy műszakos munkarendet vezettek be a járműgyártásban.

"A motorgyártás alapvetően a normál termelési rend szerint dolgozott, de átmeneti csökkentett termelés, részleges műszaklemondásokkal előfordult"

- mondta.

Hangsúlyozta, hogy az alkatrészellátás bizonytalanságait a jövőben sem tudják kizárni, ugyanakkor ennek a termelésre gyakorolt hatásait igyekeznek minimalizálni. A konszernnel közösen figyelik és elemezik a folyamatosan változó keretfeltételeket.

Kiemelte, hogy a járműgyártás rendelésállománya "rendkívül jó", teljes kapacitással dolgoznak, hogy teljesíteni tudják vevőik megrendeléseit. Ennek érdekében a heti öt napos gyártás esetenként szombati termeléssel is kiegészül a következő időszakban, ezzel párhuzamosan a motorgyártásban is a tervek szerinti munkarendben dolgoznak.

A győri székhelyű Audi Hungaria Zrt. az Audi konszern tagja, az Audi és a Volkswagen konszern központi motorszállítója.

A vállalat gyártási eredménye csökkent tavaly 2019-hez képest, a győri üzemben 1 millió 661 ezer 599 motort gyártottak 2020-ban, 307 143 darabbal kevesebbet, mint 2019-ben. 155 ezer 157 jármű gördült le a gyártósorról, 9660 darabbal kevesebb, mint az előző évben.

Címlapról ajánljuk
Túlélte az első vihart az örökös válságország

Túlélte az első vihart az örökös válságország

Argentína 2025-ben átfogó gazdaságpolitikai irányváltást hajtott végre: Javier Milei elnök a korábbi államközpontú modellről egy piacalapú rendszerre helyezte át a gazdaság intézményeit. Az intézkedésekkel az elnök a fiskális fegyelem megteremtését, a tartósan magas infláció letörését és a tőke- és árfolyamkorlátok fokozatos feloldását célozta. Ahogy egy ilyen mértékű reform esetén az várható volt, az évet nagy sikerek és kudarcok váltakozása jellemezte, a viszonylagos stabilitást pedig csak az Egyesült Államok politikai és pénzügyi támogatása és Milei október végi választási győzelme hozta el.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×