Infostart.hu
eur:
388.54
usd:
329.92
bux:
110890.99
2025. december 23. kedd Viktória

Közös vállalatot alapít a Mészáros Csoport és a Stadler

Szándéknyilatkozatot írt alá a svájci központú Stadler Rail Group és a Mészáros Csoport közös vegyesvállalat létrehozásáról - közölte a két cég közös közleményben.

A magyarországi telephellyel működő svájci-magyar vegyesvállalat fő profilja a tervek szerint vasúti teher- és tartálykocsik gyártása lesz hazai és nemzetközi piacokra.

A közleményben kiemelték, hogy a gyártás során kiemelt cél a lehető legszélesebb hazai beszállítási láncolat kiépítése. A vegyesvállalattal létrehozott kapacitás az alaptevékenység mellett alkalmas lesz személyszállító nagyvasúti járművek szervizelésére és összeszerelésére is.

A közös vállalat 2023-ig megközelítőleg 500 magyarországi munkahely megteremtését célozza meg, továbbá - a magyarországi hozzáadott értéket szem előtt tartva - kiemelten törekszik helyi fejlesztési és mérnöki kapacitás létrehozására. Ennek elősegítése érdekében a közös vállalkozás magyarországi egyetemekkel duális képzési modell és program bevezetését is elő kívánja mozdítani - írják a közleményben.

A Stadler Rail Group a svájci Bussnangban található székhelyű vasútijármű-gyártó cég, melynek neve egybeforrt a csúcstechnológiával gyártott elővárosi és regionális, valamint városi és villamos járművek gyártásával. Szerviz-, illetve gyártási tevékenységével a világ 19 országában jelen lévő vállalatcsoport csaknem 12 000 főt foglalkoztat világszerte, amelyből 800-an a vállalat hazai telephelyein dolgoznak. Magyarországon a vállalat eddig összesen 195 vasúti járművet értékesített, az utazóközönség a FLIRT típusú alacsonypadlós- és KISS típusú emeletes villamos motorvonatairól, illetve a jövő évben forgalomba álló Citylink traim-train járműveiről ismerheti.

A Mészáros Csoport több vasútipari céggel is rendelkezik, a vegyesvállalatban a cégcsoport egyik legdinamikusabban fejlődő vasútépítési cége, a V-Híd Zrt. vesz részt, amely az ország több pontján valósít meg európai uniós és hazai finanszírozású vasútépítési projekteket. A társaság fő tevékenysége a vasútépítés, vasúti pályaépítés és korszerűsítés. A V-Híd Zrt. az elmúlt öt évben csaknem 6 milliárd forintot fordított beruházásra, eszközök és gépek beszerzésére. A svájci-magyar közös vállalat létrehozásával a V-Híd Zrt. beszáll a vasúti járműipar piacára, bővülő tevékenységének köszönhetően pedig a régiós vasútipar megkerülhetetlen szereplőjévé kíván válni - tájékoztattak a közleményben.

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
Mindenkit megborított az állampapír-őrület – Ilyen eredményre kevesen számítottak!

Mindenkit megborított az állampapír-őrület – Ilyen eredményre kevesen számítottak!

Ha egyetlen dolgot kell kiemelni a magyar megtakarítási és befektetési piacot meghatározó tényezők közül, akkor 2025-ben egyértelműen a hatalmas állampapír-kifizetések jutnak eszünkbe. Az évtizedek óta nem látott inflációs hullám következtében mintegy 1200 milliárd forint kamat és közel 3200 milliárd forint tőke zúdult ki idén az inflációkövető lakossági kötvényekből – a gigantikus pénzeső nemcsak az állampapírok, de az összes többi befektetés világát is fenekestül felforgatta. Váratlan fejleményként értékelhetjük, hogy a befektetési alapkezelők csak részben lehettek elégedettek: az állampapírokból felszabaduló pénzek jelentős részben ezen a piacon találták meg a helyüket, ugyanakkor a tőkebevonás mértéke alulmúlta a szektor terveit. Az állampapírok beágyazottságát jól mutatja, hogy a példátlan nagyságú kifizetések ellenére a lakosság idén is nettó vásárlóként volt jelen az államkötvények piacán, miközben más szereplők, például a pénzintézetek és a külföldi befektetők még nagyobb részt hasítottak ki a magyar adósságportfólióból. Látványos ábrákon mutatjuk, mik voltak a legizgalmasabb állampapír-piaci fordulatok 2025-ben – nem kérdés, hogy a téma helyet érdemel az év top 10 legérdekesebb sztorija között!

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×