Infostart.hu
eur:
388.03
usd:
329.53
bux:
0
2025. december 27. szombat János
Utas száll le egy autóbusz első ajtaján a BKK a Keleti pályaudvari megállójában 2020. június 15-én. Reggeltől újra nyitják az első ajtót a fővárosi buszok és trolik, visszaállt az első ajtós felszállási rend, amelyet korábban a koronavírus-járvány miatt szüntettek meg.
Nyitókép: MTI/Balogh Zoltán

Fürjes Balázs bejelentése Budapest beérkező buszairól

A kormány biztosítja, hogy a budapesti közösségi közlekedés támogatásának és fejlesztésének részeként, forgalomba álljon 64 darab vadonatúj, korszerű autóbusz a budapesti és elővárosi közlekedésben – jelezte a Miniszterelnökség Budapest és a fővárosi agglomeráció fejlesztéséért felelős államtitkára.

Fürjes Balázs azt mondta, a harminc, Budapesten már forgalomba állított kék, a BKK-menetrendben közlekedő új busszal együtt 64 alacsonypadlós, légkondicionált autóbusz áll forgalomba egy év alatt Budapesten a kormány támogatásával.

A BKV buszgarázsában pénteken tartott sajtótájékoztatón – az MTI-hez eljuttatott felvétel szerint – újságírói kérdésre elmondta, hogy Karácsony Gergely főpolgármester aláírására várnak még.

Kitért arra is, a BKV buszbérlési pályázata, amit egy offshore-hátterű cég nyert meg, egy „füstbe ment terv”, hiszen egyetlen bérelt busz sem érkezett meg Budapestre.

„Az, hogy miért lett volna szükség egy meghiúsult, offshore kamucéggel kötött szerződés alapján a buszbérlésre, egyik a sok kérdés közül, amire nem kapunk választ a fővárostól” – mondta. Nincs válasz arra sem, miként lehet úgy kiírni egy közbeszerzést, hogy nincs a követelmények között: a cégnek léteznie kell, vagyis rendelkeznie kell alkalmazottakkal és buszokkal, valamint referenciákkal.

Emlékeztetett, naponta mindössze tízezer forintnyi kötbért kell fizetnie ennek a cégnek, ha nem szállítja le időben a buszokat.

„Valakinek válaszolnia kellene a kérdésekre, és valakinek felelősséget kellene vállalnia azért, hogy egy offshore kamucég ilyen könnyen juthat megbízáshoz úgy, hogy utána ne szállítson le egyetlenegy darab buszt sem” – fogalmazott Fürjes Balázs.

Egy másik kérdésre válaszolva azt mondta: miközben Karácsony Gergely átláthatóságot ígért, a buszbeszerzés ügye nagyon is átláthatatlan, és ennek során sikerült egy olyan céget kiválasztani, ami nem is létezett a pályázat kiírásának pillanatában.

Hozzátette, az ügyben bárki tehetne feljelentést, például a BKV felügyelőbizottsága vagy a városvezetés is.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk

Háború, halál, béke – Ilyen volt a világ 2025-ben

2025-ben egy hosszú ideje óta tartó háborút sikerült befagyasztani, egy másik azonban – a béketervek ellenére – még a fegyverszünetig sem jutott. Körképünkben nem csak a világpolitikát meghatározó fegyveres konfliktusokat, de az év más fontos nemzetközi történéseit is áttekintjük.
Túlélte az első vihart az örökös válságország

Túlélte az első vihart az örökös válságország

Argentína 2025-ben átfogó gazdaságpolitikai irányváltást hajtott végre: Javier Milei elnök a korábbi államközpontú modellről egy piacalapú rendszerre helyezte át a gazdaság intézményeit. Az intézkedésekkel az elnök a fiskális fegyelem megteremtését, a tartósan magas infláció letörését és a tőke- és árfolyamkorlátok fokozatos feloldását célozta. Ahogy egy ilyen mértékű reform esetén az várható volt, az évet nagy sikerek és kudarcok váltakozása jellemezte, a viszonylagos stabilitást pedig csak az Egyesült Államok politikai és pénzügyi támogatása és Milei október végi választási győzelme hozta el.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×