Infostart.hu
eur:
383.41
usd:
329.1
bux:
108240.65
2025. december 8. hétfő Mária
Védőmaszkoos munkás a Volkswagen wolfsburgi gyárában 2020. április 27-én. A német járműgyártó ezen a napon újraindította a koronavírus-járvány miatt korábban leállított termelést.
Nyitókép: MTI/AP/Getty Images/Alexander Koerner

Brutális bírság fenyegeti a Volkswagent

A Volkswagen konszern előreláthatólag nem lesz képes teljesíteni az uniós szén-dioxid-kibocsátási határértékeket az idén, és valószínűleg jövőre sem, aminek milliárdos bírság lehet a következménye.

Herbert Diess, a konszern vezérigazgatója a Wirtschaftswoche lapnak adott interjúban elmondta, hogy gőzerővel dolgoznak a kibocsátási határértékek lehető legjobb megközelítésén. Jövőre viszont, az elektromos autók már várhatóan mélyebb piaci behatolásának köszönhetően "könnyebb dolgunk lesz", 2022-től pedig "nem jelent majd problémát" a flottacélok teljesítése.

Diess már korábban is jelezte, hogy nem lesz egyszerű feladat az uniós kibocsátási határértékek teljesítése. November elején például "nagyjából egy grammnyi" elmaradásról beszélt. "Még nem adtuk fel, de nem lesz könnyű az idei flottacélokat teljesíteni" - jelentette ki a lapnak adott interjúban.

A Volkswagen bemutatott ugyan új elektromos modelleket a már a vége felé tartó évben, ezek azonban aránylag alacsony példányszámban kerültek piacra, és így nem lesznek képesek ellentételezni a népszerű SUV és nagy limuzin modellek viszonylag magas szén-dioxid-kibocsátását.

Herbert Diess elismerte, hogy

a Volkswagen "viszonylag későn" kezdte meg az átállást az elektromos mobilitásra, viszont 2025-ig 35 milliárd eurót szán a technológia fejlesztésére és a gyártás kiépítésére fordítani.

Az uniós előírások alapján 2020-ban az autógyártóknak kilométerenként 95 gramm alatti szén-dioxid-kibocsátási flottaátlagot kell elérniük teljes modellpalettájukkal. A határértékek "bevezetési könnyítéseként" ebből 2021-re öt százalékos kedvezményt kaphatnak. Az EU Bizottság a határértékek további szigorítását is tervezi, de már nem csak a szén-dioxid-kibocsátásra, hanem az egészségre káros nitrogén-oxidra is.

A Volkswagen konszern vezére az interjúban megerősítette, hogy alapjában véve egyetért az Európai Bizottság által követett emissziócsökkentési kurzussal, rámutatott azonban az ehhez szükséges átalakítások hatalmas beruházásigényére. "Ha Brüsszel gyorsabb tempót követel tőlünk, akkor sajnos azt kell mondanom, hogy 2025-ig nem lesz lehetséges lényegesen felgyorsítani az átállás ütemét, mert egyszerűen nem lesz elegendő akkumulátor hozzá. 2025 és 2030 között azonban már lehetséges lesz gyorsítani" - mondta.

Címlapról ajánljuk
A cigarettázók és a rossz levegőn élők most vannak igazán bajban

A cigarettázók és a rossz levegőn élők most vannak igazán bajban

Egyre többen fordulnak orvoshoz légzési panaszokkal, vagy a már ismert alapbetegségük tüneteinek súlyosbodása miatt. Ez jellemző a téli időszakban, és több oka van, de fel lehet rá készülni, illetve lehet jól kezelni – mondta az InfoRádióban Csoma Zsuzsanna, az Országos Korányi Pulmonológiai Intézet főorvosa.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.08. hétfő, 18:00
Szlávik János
a Dél-Pesti Centrumkórház infektológiai osztályának vezetője
Kitálalt Trump száműzött szövetségese: gőze sincs az elnöknek, hogy mi folyik a háta mögött?

Kitálalt Trump száműzött szövetségese: gőze sincs az elnöknek, hogy mi folyik a háta mögött?

Marjorie Taylor Greene republikánus képviselő a CBS vasárnap megjelent, "60 Minutes" című műsorában ismét kritikusan nyilatkozott Donald Trump politikájáról, akinek korábban az egyik leghűségesebb szövetségese volt - írja a Hill. A keményvonalasan "Amerika az első"-párti politikus arról is beszélt, hogy szerinte miért félnek párttársai nyilvánosan szembeszállni az amerikai elnökkel, akin a színfalak mögött előszeretettel gúnyolódnak.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×