eur:
411.21
usd:
392.84
bux:
79229.24
2024. november 22. péntek Cecília
Homolya Róbert, a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója a Nyugati pályaudvaron tartott sajtótájékoztatón 2020. május 5-én. Május 8-án megkezdődik a pályaudvar felújítása, a hét hónapig tartó munkálatok alatt az utascsarnok zárva tart. A fejlesztés részeként több mint 8200 négyzetméteren rekonstruálják a tetőszerkezetet, megújul a vágánycsarnokban található felsővezeték-hálózat és az utastájékoztatási rendszert is modernizálják.
Nyitókép: MTI/Koszticsák Szilárd

Példátlan járatbővítést hajtott végre a MÁV Eger és Budapest között

A több mint 200 milliárd forintból megújított Rákos-Hatvan vasútvonalnak is köszönhetően példátlan járatbővítést hajtott végre a MÁV Eger és Budapest között - jelentette ki a társaság elnök-vezérigazgatója pénteken az egri vasútállomáson, sajtótájékoztatón.

Homolya Róbert kiemelte: a nyáron a MÁV Zrt. és a Volánbusz Zrt. összeolvadása lehetővé tette a közúti és vasúti közlekedés egységes megszervezését Magyarországon, amely egységes menetrendek és tarifák bevezetését, valamint a párhuzamosságok felszámolását eredményezi.

A dunántúli vonalakon szeptember végén kezdték bevezetni azt a gyakorlatot, amely a gyorsvonati és IC-pótjegy megszüntetésével 10-15 százalékkal olcsóbbá tette a vasúti közlekedést - emlékeztetett.

Október 25-étől Eger és Budapest között is életbe lépett az új rend, amely a pótjegyek kivezetésén túl "soha nem látott vasúti kínálatot biztosít a hevesi megyeszékhely lakói és a környéken élők számára" - fogalmazott.

Az eddigi kétóránkénti gyakoriság helyett óránként közvetlenül, 1 óra 48 perces menetidővel lehet elérni a városból Budapestet - tette hozzá.

A napi 33 Eger-Budapest autóbuszjárat ezzel párhuzamosan csökkenni fog, ám a decemberben hatályba lépő új menetrend már igazodni fog a vasúti kínálathoz és kiegészíti azt - közölte. Ekkortól a Volán-buszok az M25-ös autóutat igénybe véve 10-15 perccel rövidebb menetidővel közlekednek a fővárosba, míg a vonatok változatlan menetidő mellett új megállóhelyeken is megállnak majd Eger és Budapest Keleti pályaudvar között.

Homolya Róbert felidézte: a kormány 1000 milliárd forintnál többet költött a vasúti pályák rekonstrukciójára, és elkötelezett abban, hogy a közösségi közlekedés gerince a vasút legyen.

Jó példa erre a több mint 200 milliárd forintból megújított Rákos-Hatvan vasútvonal - tette hozzá. Jelezte: a fejlesztés a következő uniós költségvetési ciklusban a Hatvan-Füzesabony szakasz korszerűsítésével folytatódik.

Nyitrai Zsolt miniszterelnöki megbízott, a térség fideszes országgyűlési képviselője közölte:

régóta adott volt a feladat a közéleti szereplők számára: össze kellett kötni Egert Budapesttel.

Ez "hosszú évtizedek ígérgetése és semmittevése után" történt meg azzal, hogy a közelmúltban megépült az M25-ös autóút, becsatlakoztatva a várost az ország gyorsforgalmi vérkeringésébe - fogalmazott.

Egernek jó esélye van arra is, hogy megépüljön a tervezett helyi intermodális, a közösségi közlekedést észszerűen összehangoló csomópont, valamint a várost elkerülő út, egy "történelmi léptékű közlekedési fejlesztés" folytatásaként - tette hozzá.

Címlapról ajánljuk
Az Ukrajnának szánt harci felszerelések adományozása ügyében nyomoz a szlovák rendőrség
Tudósítónktól

Az Ukrajnának szánt harci felszerelések adományozása ügyében nyomoz a szlovák rendőrség

Szlovákiában a rendőrség Szervezett Bűnözés Elleni Hivatala létrehozott egy különleges nyomozócsoportot, melynek feladata az elmúlt választási időszakban Ukrajnának adott szlovák katonai felszerelések adományozásával kapcsolatos jogsértések felderítése. A vizsgálat kiterjed az akkori védelmi minisztérium és a kormány tagjainak döntéseire.

Fontos kérések az érkező havazás miatt, mindenkit érint

Bár a meteorológiai prognózisokban mindig van némi bizonytalanság, az aktuális előrejelzések szerint november 22-én, pénteken akár nagyobb mennyiségű hó is hullhat Budapesten.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.22. péntek, 18:00
Bernáth Tamás
Nyugat-Balkán szakértő, a Mathias Corvinus Collegium oktatója
Megjött az új extraprofitadó-rendelet: így marad 2025-ben velünk a bankok, kiskercégek, biztosítók plusz sarca

Megjött az új extraprofitadó-rendelet: így marad 2025-ben velünk a bankok, kiskercégek, biztosítók plusz sarca

Ahogyan arra számítani lehetett, megérkezett a 2025-ben még fennmaradó extraprofitadókról szóló kormánydöntés. A Magyar Közlöny csütörtök esti számában ugyanis megjelent a kormány legújabb rendelete, mely azt szabályozza, hogy miként marad velünk a bankok extraprofitadója, valamint a biztosítók és kiskereskedelmi cégek pótadója. Az eredetileg két évre ígért extraprofitadók egy jelentős része tehát négy évig hatályban marad. A kormány rendelete egyúttal azt is tartalmazza, hogy mely extraprofitadóktól szabadulhatnak meg jövőre az érintett ágazatok. Ezek szerint örülhetnek a gyógyszergyártók, a távközlési szektor cégei, valamint a megújuló energiát termelők, bányajáradék-alanyok.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×