A Sopron melletti Bécsi-dombnál egyházi áldásban részesítették az M85-ös gyorsforgalmi úton épülő alagutat. A 780 méteres alagútpár Fertőrákos és az osztrák határ között jön létre, az M85-ös legnyugatibb szakaszán – írja a magyarepitok.hu.
A szerkezet kivitelezését az alagút megáldása után meg is kezdik és folyamatos, 24 órás munkavégzés mellett zajlik majd. Egy járat kialakítása előre láthatólag egy évig fog tartani. A végleges belső szerkezet és a belső beépítés megtervezése párhuzamosan folyik a kivitelezéssel.
A fertőrákosi csomópont és az országhatár közötti szakaszon 2019 tavaszán kezdődtek meg a terület előkészítési munkák a régészeti feltárásokkal. A projekt keretében épül meg a 84-es főúton a Sopron-Klingenbach (Kelénpatak) határátkelőhelyhez a 725 méteres négysávos ideiglenes út is. Emellett létrejön Sopron 3,6 kilométeres kétsávos, északnyugati elkerülő útja is.
A 2024 júniusában befejeződő beruházás fő célja, hogy Győr-Moson-Sopron megye nyugati részét bekösse a magyar gyorsforgalmi úthálózatba, de az új négysávos út csökkenti majd a Sopronon átmenő közúti- és teherforgalmat is.
Az eseményt a bányászhagyományoknak megfelelően tartották meg. Emiatt az alagút fejtésének megkezdése előtt nem csupán az építendő alagútjáratok, hanem a bányászok és a gépek is áldásban részesültek. Ugyancsak áldásban részesült a bányászok védőszentjének, Szent Borbálának a szobra, melyet a Bécsi-dombnál épülő alagút védelmére szántak, és az alagútban helyezik el.
A NIF beruházása jelenleg 57 kilométeren zajlik az M85-ösön:
- Csorna és a Fertőd-Endrédmajor csomópont közötti 20,05 kilométeren (I. szakasz)
- Fertőd-Endrédmajor csomópont és Nagylózs közötti 15,6 kilométeren (II. szakasz)
- Nagylózs és Sopron-kelet közötti 15,4 kilométeren (III. szakasz)
- Sopron-kelet és a Fertőrákos csomópont közötti 6,4 kilométeren (IV. szakasz)