eur:
395.08
usd:
367.91
bux:
0
2024. július 3. szerda Kornél, Soma
Nyitókép: Pexels.com

Már a tartalékaikból vegetálnak a hazai utazási irodák

Kérdéses a téli utazási idény forgalma, ugyanis egyelőre a magyar kiutazók által kedvelt összes térség tiltott zónában van.

A Világgazdaság cikke szerint csak heti nyolc charterjáratot tudnak működtetni az utazási irodák a nyári főszezon közepén, holott tavasszal még a tavalyi járatok számának a negyedében, azaz heti húszban bíztak.

A szervezett, csoportos magyarországi beutaztatás számai ennél is rosszabbak, az utazási irodák éves szintű bevételeinek csökkenése már

szinte biztosan megközelíti a 80 százalékot

– mondta a gazdasági napilapnak Molnár Judit, a Magyar Utazási Irodák Szövetségének (MUISZ) elnöke. A szakmai szervezet ezért nemrég levélben kérte a pénzügyminisztertől és az állami turizmusirányítás illetékeseitől a június 30-án lejárt járulékkedvezmény és a rövidített munkaidő lehetőségének kiterjesztését az utazási irodák számára február 28-ig. Erre azért lenne szükség a jövő tavaszig, mert a Külgazdasági és Külügyminisztérium időközben a piros kategóriába sorolt országok mindegyikét átminősítette első kategóriájú, vagyis utazásra nem javasolt országgá. Ennek következtében

ellehetetlenülhet az utazásszervezés a téli hónapokra is,

hiszen egyik érintett ország - a karibi térség, a Seychelle-szigetek, Bali és Thaiföld – sem javasolt utazási célpont –, mondta Molnár Judit.

Mint azt a Varga Mihály pénzügyminiszternek, valamint Palkovics László innovációs és technológiai miniszternek eljuttatott levélben megfogalmazták, az alacsony árrés és a költségek magas aránya miatt az irodák tartalékai elfogytak, a finanszírozás ellehetetlenült. Emiatt óhatatlanul vállalkozások szűnhetnek meg, de

még az optimista forgatókönyvvel és erős pénzügyi háttérrel rendelkező irodák is legalább 50–60 százalékos további leépítésre kényszerülhetnek.

Akár olyan, 25–30 éves szakmai tapasztalatú, pótolhatatlan nemzetközi szakmai kapcsolatokkal rendelkező, magas színvonalú szolgáltatást kínáló vállalkozások is megszűnhetnek, amelyek pótlása évekig eltarthat. Emiatt – a levél szerint – Magyarország versenyképessége erősen romolhat a környező országokkal szemben a be- és a kiutaztatás terén is.

Minden Infostart-cikk a koronavírusról itt olvasható!

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.07.03. szerda, 18:00
Giró-Szász András
politikai tanácsadó
Járatkésés esetén fizet a biztosító? Vigyázz, van egy csavar a történetben

Járatkésés esetén fizet a biztosító? Vigyázz, van egy csavar a történetben

Felpörgött a nyaralási szezon, ez jól látszik az utasbiztosításokon is - közölte saját adatai alapján a Netrisk. Júniusban az utasbiztosítások átlagdíja 11 800 forint volt. A legtöbben olaszországi és horvátországi utazásra kötöttek biztosítást, de az idén látszik a foci-Eb hatása is. 2024-ben a tavalyihoz képest előretörtek a repülős utak, itt pedig az akár 10-20 órás járatkésések miatt még nagyobb szerepet kapnak a jól megválasztott utasbiztosítások. A kártérítéshez azonban fontos, hogy a biztosítás az indulástól egészen a hazaérkezésig tartson, és az sem mindegy, hány órás késés esetén térít az adott társaság, ezért érdemes összehasonlítani az elérhető ajánlatokat - közölte a társaság.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×