eur:
410.96
usd:
392.3
bux:
79229.24
2024. november 22. péntek Cecília
A Budaörsi úton megkezdett vízvezeték-építési munkák miatt torlódik a forgalom a BAH-csomópont és a Petőfi Sándor laktanya közötti szakaszon 2015. június 24-én. A sávlezárással és sáveltolással járó építkezés befejezése szeptember 4-ére várható.
Nyitókép: MTI/Kovács Attila

Meglepő adatok derültek ki a magyar autókról

Az Opel a leggyakoribb, a Suzuki öregszik leginkább és még sok érdekesség a hazai járműállományról.

A KSH legfrissebb, 2018-as adatai szerint összesen 3 641 823 személygépkocsi fut a magyar utakon. Gyártmány szerint a személygépkocsi-állomány aktuális toplistáját az Opel (487 762), a Suzuki (422 903) és a Volkswagen (355 536) vezeti. 2002-ben még csaknem egymillióval kevesebb személygépkocsi közlekedett, és a dobogón az Opelt (308 841) a Lada (295 088) és a Suzuki (218 651) követte. A Ladák száma azóta jelentősen (40 584) visszaesett, míg a Suzukik száma csaknem megduplázódott - derül ki a Használtautó.hu összeállításából.

A sereghajtó, már nem forgalmazott gyártmányok ezzel szemben 2002-höz képest nem változtak, azonban számszerűségüket tekintve országos viszonylatban szinte teljesen eltűntek a közlekedésből: Tavria (3 346 helyett 95), Moszkvics (5 278 helyett 411), Datsun/Datsun-Nissan (7 752 helyett 485).

Átlagos életkorát tekintve a teljes magyar autóállomány 2002 óta 2,5 évet öregedett (11,7-ről 14,2-re). A legnagyobb „fiatalodást” a Daciáknál (16,2-ről 5,8-re), míg a legnagyobb mértékű öregedést a Daewoo-knál regisztrálták (3,8-ról 17,5-re). A toplistás gyártmányok közül a legnagyobb mértékben a Suzuki-állomány korosodott (4,3-ról 14,7-re), de a top 3-ban még így is a legfiatalabbnak számít (Opel: 15,3, Volkswagen: 15,6).

A jármű gyártmánya Állomány (darab) Átlagéletkor (év)
Opel 487 762 15,3
Suzuki 422 903 14,7
Volkswagen 355 536 15,6
Ford 300 676 12,7
Renault 220 066 14,2
Skoda 194 630 11,8
Toyota 183 359 12,1
Peugeot 140 868 14,3
Fiat 127 204 16,0
BMW 115 980 13,3

A Datahouse Kft. adatai szerint 2019 első háromnegyedében kis eltéréssel majdnem ugyanannyi új és használt autót állítottak forgalomba (115 106, illetve 117 352), de a benzin-dízel arány lényegesen eltér: az újonnan vásárolt autók esetében erősebb a benzinpreferencia (benzin: 73%, dízel: 20%), míg e tekintetben a használtak kiegyensúlyozottabb képet mutatnak (benzin: 50%, dízel: 45%). A 2015-ben kirobbant dízelbotrány óta az új autók esetében 22 százalékot, a használtak terén pedig 13 százalékot csökkent a dízel meghajtás aránya.

A hibrid meghajtás új személygépkocsiknál 6 százalékos, használt autóknál 4 százalékos arányt mutat, az elektromos pedig alacsony bázisról indulva, de stabil növekedés mellett jelenleg 1-1 százalékon áll. Míg 2009-ben alig pár száz konnektorból tölthető személygépkocsival találkozhattunk a magyar közutakon, 2019-re már több, mint 13 ezret találhatunk.

Címlapról ajánljuk
Az Ukrajnának szánt harci felszerelések adományozása ügyében nyomoz a szlovák rendőrség
Tudósítónktól

Az Ukrajnának szánt harci felszerelések adományozása ügyében nyomoz a szlovák rendőrség

Szlovákiában a rendőrség Szervezett Bűnözés Elleni Hivatala létrehozott egy különleges nyomozócsoportot, melynek feladata az elmúlt választási időszakban Ukrajnának adott szlovák katonai felszerelések adományozásával kapcsolatos jogsértések felderítése. A vizsgálat kiterjed az akkori védelmi minisztérium és a kormány tagjainak döntéseire.

Fontos kérések az érkező havazás miatt, mindenkit érint

Bár a meteorológiai prognózisokban mindig van némi bizonytalanság, az aktuális előrejelzések szerint november 22-én, pénteken akár nagyobb mennyiségű hó is hullhat Budapesten.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.22. péntek, 18:00
Bernáth Tamás
Nyugat-Balkán szakértő, a Mathias Corvinus Collegium oktatója
Megjött az új extraprofitadó-rendelet: így marad 2025-ben velünk a bankok, kiskercégek, biztosítók plusz sarca

Megjött az új extraprofitadó-rendelet: így marad 2025-ben velünk a bankok, kiskercégek, biztosítók plusz sarca

Ahogyan arra számítani lehetett, megérkezett a 2025-ben még fennmaradó extraprofitadókról szóló kormánydöntés. A Magyar Közlöny csütörtök esti számában ugyanis megjelent a kormány legújabb rendelete, mely azt szabályozza, hogy miként marad velünk a bankok extraprofitadója, valamint a biztosítók és kiskereskedelmi cégek pótadója. Az eredetileg két évre ígért extraprofitadók egy jelentős része tehát négy évig hatályban marad. A kormány rendelete egyúttal azt is tartalmazza, hogy mely extraprofitadóktól szabadulhatnak meg jövőre az érintett ágazatok. Ezek szerint örülhetnek a gyógyszergyártók, a távközlési szektor cégei, valamint a megújuló energiát termelők, bányajáradék-alanyok.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×