eur:
413.94
usd:
396.69
bux:
78741.84
2024. december 23. hétfő Viktória
A Budaörsi úton megkezdett vízvezeték-építési munkák miatt torlódik a forgalom a BAH-csomópont és a Petőfi Sándor laktanya közötti szakaszon 2015. június 24-én. A sávlezárással és sáveltolással járó építkezés befejezése szeptember 4-ére várható.
Nyitókép: MTI/Kovács Attila

Meglepő adatok derültek ki a magyar autókról

Az Opel a leggyakoribb, a Suzuki öregszik leginkább és még sok érdekesség a hazai járműállományról.

A KSH legfrissebb, 2018-as adatai szerint összesen 3 641 823 személygépkocsi fut a magyar utakon. Gyártmány szerint a személygépkocsi-állomány aktuális toplistáját az Opel (487 762), a Suzuki (422 903) és a Volkswagen (355 536) vezeti. 2002-ben még csaknem egymillióval kevesebb személygépkocsi közlekedett, és a dobogón az Opelt (308 841) a Lada (295 088) és a Suzuki (218 651) követte. A Ladák száma azóta jelentősen (40 584) visszaesett, míg a Suzukik száma csaknem megduplázódott - derül ki a Használtautó.hu összeállításából.

A sereghajtó, már nem forgalmazott gyártmányok ezzel szemben 2002-höz képest nem változtak, azonban számszerűségüket tekintve országos viszonylatban szinte teljesen eltűntek a közlekedésből: Tavria (3 346 helyett 95), Moszkvics (5 278 helyett 411), Datsun/Datsun-Nissan (7 752 helyett 485).

Átlagos életkorát tekintve a teljes magyar autóállomány 2002 óta 2,5 évet öregedett (11,7-ről 14,2-re). A legnagyobb „fiatalodást” a Daciáknál (16,2-ről 5,8-re), míg a legnagyobb mértékű öregedést a Daewoo-knál regisztrálták (3,8-ról 17,5-re). A toplistás gyártmányok közül a legnagyobb mértékben a Suzuki-állomány korosodott (4,3-ról 14,7-re), de a top 3-ban még így is a legfiatalabbnak számít (Opel: 15,3, Volkswagen: 15,6).

A jármű gyártmánya Állomány (darab) Átlagéletkor (év)
Opel 487 762 15,3
Suzuki 422 903 14,7
Volkswagen 355 536 15,6
Ford 300 676 12,7
Renault 220 066 14,2
Skoda 194 630 11,8
Toyota 183 359 12,1
Peugeot 140 868 14,3
Fiat 127 204 16,0
BMW 115 980 13,3

A Datahouse Kft. adatai szerint 2019 első háromnegyedében kis eltéréssel majdnem ugyanannyi új és használt autót állítottak forgalomba (115 106, illetve 117 352), de a benzin-dízel arány lényegesen eltér: az újonnan vásárolt autók esetében erősebb a benzinpreferencia (benzin: 73%, dízel: 20%), míg e tekintetben a használtak kiegyensúlyozottabb képet mutatnak (benzin: 50%, dízel: 45%). A 2015-ben kirobbant dízelbotrány óta az új autók esetében 22 százalékot, a használtak terén pedig 13 százalékot csökkent a dízel meghajtás aránya.

A hibrid meghajtás új személygépkocsiknál 6 százalékos, használt autóknál 4 százalékos arányt mutat, az elektromos pedig alacsony bázisról indulva, de stabil növekedés mellett jelenleg 1-1 százalékon áll. Míg 2009-ben alig pár száz konnektorból tölthető személygépkocsival találkozhattunk a magyar közutakon, 2019-re már több, mint 13 ezret találhatunk.

Címlapról ajánljuk
Orbán Viktor: a háborút az Európai Unió elveszítette

Orbán Viktor: a háborút az Európai Unió elveszítette

Miután szombaton évzáró nemzetközi sajtótájékoztatót tartott a miniszterelnök, vasárnap este az M1-nek is interjút adott. Meglátása szerint Brüsszel nagy árat fog fizetni azért, hogy még mindig úgy gondolja, mindent az eddigiek szerint kell tovább csinálni. Ukrajnában és a világban is új realitás van, ehhez kell alkalmazkodni, Magyarország is ezt teszi a gazdasági semlegességgel és a jövő évi költségvetéssel is. "Jobban fogunk élni, de hogy szebben tudunk-e, ez a kérdés" - zárta az interjút.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.12.23. hétfő, 18:00
Gálik Zoltán
a Budapesti Corvinus Egyetem docense
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×