Infostart.hu
eur:
388.72
usd:
331.83
bux:
109536.19
2025. december 18. csütörtök Auguszta
Nyitókép: Pixabay

Jelentős átalakításba fogott a Budapesttől búcsúzó ír Ryanair

Decembertől a Ryanair lengyel, Buzz nevű leányvállalata üzemelteti a cég budapesti bázisát - ezt már az ír légitársaság is megerősítette. Az átszervezés európai és magyarországi menetéről, valamint a várható jegyárakról az Airportal.hu főszerkesztője beszélt az InfoRádióban.

A Ryanair közlése szerint nem fogja érinteni az utasokat az, hogy novemberben megszűnik a Ryanair budapesti bázisa és azt átveszi a lengyel alapítású, Buzz nevű légitársaságuk, és ez fogja üzemeltetni a továbbiakban a járatokat. A már megvett jegyek ugyanúgy érvényesek és a meghirdetett járatokat is teljesítik - mondta Samu Ádám, az Airportal főszerkesztője az InfoRádióban.

A jegyárak értékét a piaci verseny fogja szerinte meghatározni. "Ha Budapestet nézzük, a Ryanair a WizzAirrel szemben szeretne magának nagyobb mozgásteret biztosítani költségoldalon, hogy alacsonyabb jegyárak mellett is tudjon nyereségesen üzemelni. Ez azonban nem egyértelműen vonja maga után, hogy olcsóbbá válnak a jegyek az utasoknak."

Légitársaságokat fial

A Ryanair a cserével egy költségcsökkentő akciót hajt végre, annak jegyében, hogy - a többi társasághoz hasonlóan - folyamatosan próbálja optimalizálni a költségeit. "A Ryanair hálózatában ez mostanság egy trend, az EU-ban ugyanis több légitársaságot is alapított a cég, például Máltán is, amibe kiszervezik az olasz és a francia bázisokat. Információink szerint

a pilóták már nem az ír Ryanair légitársaság alkalmazottai lesznek, hanem egyéni vállalkozói szerződéssel akarják őket alkalmazni, ami egyfajta költségcsökkentést jelent majd a cégnek"

- mondta a szakember. (A Ryanairnek többször is nehézséget okoztak korábban a sztrájkok, legutóbb a brit pilóták nyárba belenyúló munkabeszüntetése. Michael O'Leary cégvezető augusztus elején azzal is fenyegetett, hogy túl sok munkavállaló - 500-zal több pilóta és 400-zal több személyzet - dolgozik a cégnél. Ez a költségek mellett a Boeing 737 MAX gépek két légiszerencsétlenség utáni kényszerpihenője miatt is gond a társaságnak.)

Samu Ádám, az Airportal főszerkesztője arról is beszélt, hogy ez utóbbi gyakorlatilag egy ultimátum a pilótáknak, hiszen a Ryanairtől kikerült dokumentum szerint az érintett dolgozók két lehetőség közül választhatnak: vagy elfogadják ezt az új, egyéni vállalkozói szerződést, vagy elmennek a Ryanair egy másik külföldi bázisára dolgozni.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Gazdatüntetés Brüsszelben: borult az eredeti akciózási terv, útlezárások jönnek az EU-csúcs helyszínén

Gazdatüntetés Brüsszelben: borult az eredeti akciózási terv, útlezárások jönnek az EU-csúcs helyszínén

Európai egység alakult ki a gazdatársadalomban a mostani brüsszeli tiltakozást illető két ügyben: senki nem szeretne nagy mennyiségű, ellenőrizetlen dél-amerikai élelmiszer ellen küzdeni a piacért, illetve a green dealből adódó átállás anyagi terheit sem vállalnák a jelenlegi formájában. A tüntetés eredeti programját borították az éjszakai akciózások, amelyek jelenleg ott zajlanak, ahol a zárolt orosz vagyont Brüsszelben őrzik. Helyszíni tudósítás.

Két új közvélemény-kutatás, homlokegyenest ellentétes eredménnyel

A Nézőpont Intézet friss felmérése szerint listán a Fidesz 46, míg a Tisza Párt 39 százalékos eredményt érne el, ha most lennének a parlamenti választások. A Medián viszont nemrég azt mérte, hogy a Tisza a teljes szavazókorú népességben 5, míg a választani tudó biztos szavazók körében 10 százalékkal előzi meg a Fideszt. A 40 évnél fiatalabbak között 57 százalékos a Tisza Párt támogatottsága.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.18. csütörtök, 18:00
Lehel László
a Magyar Ökumenikus Segélyszervezet elnök-igazgatója
8 milliárd euró Brüsszelből: hol tudnak most pénzt nyerni a magyar techcégek?

8 milliárd euró Brüsszelből: hol tudnak most pénzt nyerni a magyar techcégek?

A Digitális Európa Program (DEP) az uniós technológiai beruházások egyik kulcseleme, amely mára több mint 8 milliárd eurós kerettel támogatja a mesterséges intelligenciától a kiberbiztonságon át a szuperszámítógépek hálózatának építéséig számos stratégiai terület fejlesztését. A magyar részvétel ugyan még 1 százalék alatt van, de a lehetőségek köre folyamatosan bővül, és az Magyar Fejlesztésösztönző Iroda (MFOI) – a program hazai nemzeti kapcsolattartója (NCP-National Contact Point) – egyre több vállalkozást és intézményt segít az európai konzorciumokhoz való csatlakozásban. Dászkál Jánost, az MFOI szakértőjét arról kérdeztük, hol vannak ma a magyar szereplők reális esélyei, milyen akadályokba ütköznek leggyakrabban, és milyen új fókuszokkal érkeznek a hamarosan nyíló uniós pályázati csomagok.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×