eur:
413.48
usd:
396.47
bux:
78741.84
2024. december 22. vasárnap Zénó
SX4 S-CROSS típusú autók a Suzuki esztergomi gyárában 2013. szeptember 6-án.
Nyitókép: MTI/Beliczay László

Óriási adócsökkentéssel pörgetné fel az autóvásárlást a kormány

Kevesebb lenne az intéznivaló, miközben többféle illeték, valamint az eredetvizsgálat díja is megszűnne - írja a hvg.hu a birtokába került, még titkos pénzügyminisztériumi javaslatra hivatkozva. Ha a kormány rábólint a reformra, a regisztrációs adó is változna, hogy fékezzék az elavult, környezetkárosító autók behozatalát.

"Az állampolgárokat sújtó, a gépjárművek tulajdonjogának megszerzésével és fenntartásával kapcsolatos terhek radikális csökkentéséről" - című előterjesztés készítői úgy fogalmaznak, feladatuk elsősorban az volt, hogy csökkenjenek a háztartások személygépjárművekkel kapcsolatos terhei. A változásokkal ösztönözni szeretnék a hazai, műszakilag és környezetvédelmi szempontból is elavult gépjárműállomány megújulását - írja a portál hangsúlyozva, hogy a birtokukba került, Varga Mihály jóváhagyásával készült dokumentum hivatalosan még nem tekinthető a kormány álláspontjának, arra a kabinetnek még rá kell bólintania.

Kevesebb lenne a fizetnivaló

A közterhek átalakításának kiindulópontja az, hogy a hatályos szabályok alapján jelenleg egy autó megszerzésekor, illetve forgalomba helyezésekor "rendkívül sokféle igazgatási szolgáltatási díj, eljárási illeték, illetve egyéb közteher fizetendő", ezen akar radikálisan változtatni a javaslat, amelyet ha a kormány elfogad, akkor egy magánszemélynek egy autó megszerzésekor – legyen az vásárlás, öröklés vagy ajándékozás – a jelenlegi rendszerhez képest nem kellene fizetnie:

  • a forgalmi engedély és a törzskönyv illetékét,
  • az eredetvizsgálat díját,
  • a külföldről származó gépkocsi esetén a származás-ellenőrzés díját,
  • a rendszámtábla, illetve a regisztrációs matrica díját.

Vagyis ha ezeket mind kivezetik, akkor egy sima tulajdonosváltozás esetén kizárólag vagyonszerzési illetéket kellene fizetni, egy külföldről behozott személygépjármű esetén pedig kizárólag regisztrációs adót - írja a portál. Ez azt jelenti, hogy a változtatásokkal az autóhoz jutás költsége mintegy 30 000 forinttal, külföldről behozott gépjármű esetén pedig mintegy 51 000 forinttal kevesebb lesz.

Átalakítanák a regisztrációs adót, hogy fiatalítsák a járműparkot

A jövőben az öregebb, leginkább környezetkárosító autók behozatalát fékeznék, míg az EURO 6-os motorral rendelkező autók behozatala során a regisztrációs adó a felére csökkenne az eddigiekhez képest. Ettől azt remélik, hogy "várhatóan már rövid távon mérséklődne a régebbi, dízel és alacsony környezetvédelmi osztályú gépkocsik beáramlási üteme Magyarországra".

A legidősebb, legrosszabb környezetvédelmi besorolású gépjárművek importjának visszaszorítása érdekében felemelnék az ezek belföldi forgalomba helyezéséhez kapcsolódó közterheket, és ezeknél a járműveknél megemelnék a cégautók terheit is.

A cikk felhívja a figyelmet arra is, hogy a javaslat "összhangban van, sőt erősíti" a kormány családvédelmi programjában szereplő gépjárműcsere-támogatás hatását, hiszen éppen az ennek segítségével megvásárolható, korszerűbb autóknál csökkentenék a gépjárműadót és a regisztrációs adót.

Címlapról ajánljuk
Orbán Viktor: a háborút az Európai Unió elveszítette

Orbán Viktor: a háborút az Európai Unió elveszítette

Miután szombaton évzáró nemzetközi sajtótájékoztatót tartott a miniszterelnök, vasárnap este az M1-nek is interjút adott. Meglátása szerint Brüsszel nagy árat fog fizetni azért, hogy még mindig úgy gondolja, mindent az eddigiek szerint kell tovább csinálni. Ukrajnában és a világban is új realitás van, ehhez kell alkalmazkodni, Magyarország is ezt teszi a gazdasági semlegességgel és a jövő évi költségvetéssel is. "Jobban fogunk élni, de hogy szebben tudunk-e, ez a kérdés" - zárta az interjút.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.12.23. hétfő, 18:00
Gálik Zoltán
a Budapesti Corvinus Egyetem docense
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×