Infostart.hu
eur:
382.2
usd:
328.23
bux:
108922.07
2025. december 7. vasárnap Ambrus
Nyitókép: Pixabay

Változást sürgetnek a motorbenzinnél

Minél előbb kötelezővé kellene tenni Magyarországon, hogy a forgalmazott motorbenzin 10 százaléka bioetanol legyen - hívta fel a Világgazdaság figyelmét a Magyar Bioetanol Szövetség.

A lap keddi kiadásában a szervezet elnöke és alelnöke, Héjj Demeter és Hódos Ferenc emlékeztetett arra, hogy bár az 5 százalékos bekeverési arány (E5) már évekkel ezelőtt megvalósult, az E10-es termékek bevezetését a szabályozás csak megengedi, de nem írja elő, pedig az uniós elvárások miatt célszerű lenne egy év alatt megkétszerezni az arányt.

A 2021-ben életbe lépő uniós elvárások szerint 2030-ban minden tagországban akkora lehet az üzemanyag bioetanol-tartalma, mint 2020-ban, de legfeljebb 7 százalék. A hazai arány 5 százalék alatti, de bőven van bioetanol előállítására használtható, eladatlan kukorica, és nagyok a gyártókapacitások is - olvasható a Világgazdaságban.

A régebbi járművekbe viszont kockázatos sok etanolt tartalmazó üzemanyagot tölteni, amelynek előállításához a finomítókban műszaki fejlesztésre is szükség lenne - tették hozzá.

Címlapról ajánljuk
2026-ra teljesen automatizálják a gyorshajtások bírságolását Szlovákiában

2026-ra teljesen automatizálják a gyorshajtások bírságolását Szlovákiában

Szlovákiában nagyszabású közlekedésbiztonsági fejlesztés indul: a tervek szerint az 213 fix telepítésű radar, 48 közlekedési kamera, valamint 18 szakaszsebesség-mérő rendszer jelenik meg az ország útjain, a bírságok pedig automatikusan érkeznek majd. A városok és községek saját radarokat és kamerákat használhatnak.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.08. hétfő, 18:00
Szlávik János
a Dél-Pesti Centrumkórház infektológiai osztályának vezetője
Magyarország autóipara is szenved a "német-betegségben"

Magyarország autóipara is szenved a "német-betegségben"

Európa és Magyarország autóipara tartós strukturális présbe került: az iparágat a kínai verseny gyors térnyerése, a versenyképességi erózió és több elhibázott iparpolitikai döntés egyszerre szorítja. A ritkaföldfémekre és chipekre épülő, túlnyomórészt Kínához kötődő inputfüggőség geopolitikai kilengéseknek teszi ki az ellátást; az időszakos enyhülések pedig nem oldják a rendszerszintű sérülékenységet. Az exportorientált, erősen importfüggő magyar autóipari termelés – amely főként összeszerelő tevékenységet jelent – ugyan közvetlenül kevésbé veszélyeztetik az Európában tapasztalt ellátási problémák, a negatív hatások idővel a hazai gazdaságba is beszivárognak - derül ki az OECD által frissen közzétett részletes iparági statisztikákból.

EZT OLVASTA MÁR?
×
2025. december 7. 12:50
×
×
×
×