A lap keddi kiadásában a szervezet elnöke és alelnöke, Héjj Demeter és Hódos Ferenc emlékeztetett arra, hogy bár az 5 százalékos bekeverési arány (E5) már évekkel ezelőtt megvalósult, az E10-es termékek bevezetését a szabályozás csak megengedi, de nem írja elő, pedig az uniós elvárások miatt célszerű lenne egy év alatt megkétszerezni az arányt.
A 2021-ben életbe lépő uniós elvárások szerint 2030-ban minden tagországban akkora lehet az üzemanyag bioetanol-tartalma, mint 2020-ban, de legfeljebb 7 százalék. A hazai arány 5 százalék alatti, de bőven van bioetanol előállítására használtható, eladatlan kukorica, és nagyok a gyártókapacitások is - olvasható a Világgazdaságban.
A régebbi járművekbe viszont kockázatos sok etanolt tartalmazó üzemanyagot tölteni, amelynek előállításához a finomítókban műszaki fejlesztésre is szükség lenne - tették hozzá.