Október 8-ától a cég felelős vezetője az állami tulajdonú Nemzeti Reorganizációs Nonprofit Kft. felszámolóbiztosa - számolt be róla a hvg.hu.
Tavaly januárban egy közbeszerzési eljárás végén szerződött a Volánbusz Zrt. az Ikarus Egyedi Kft.-vel 180 darab Modulo M168d típusú csuklós autóbusz megvételére. Az év végén a Volánbusz Zrt., a BKV Zrt. és az Ikarus Egyedi Kft. háromoldalú szerződést kötött 30 db jármű átruházása érdekében.
Ám mivel a 30 darab autóbuszból a szerződés teljesítésének határidejéig (2018. április 11.), illetve a határidőt követő, szerződésben rögzített további 90 napos időszak leteltéig összesen 10 darabot vett át a BKV, a szerződést felmondták.
Az Ikarus Egyedi Kft. augusztusban közölte, hogy 2025. szeptember 31-ig visszafizeti összes adósságát, amennyiben folytathatja a buszgyártást, ezért megegyezést ajánlott a hitelezőknek. Csődvédelemért július 9-én folyamodtak, a kormánytól pedig a stratégiailag kiemelt jelentőségű gazdálkodó szervezetté minősítést kérték, aminek az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) másnap eleget tett.
Szeptemberben kiderült: a gyár nem tudott megegyezni a hitelezőkkel a beszállítói és hitelezői fórumon. Mészáros Csaba főtulajdonos fölajánlotta a hitelezőknek 99 százalékos tulajdonrészét, de MKB Bank mint a legnagyobb hitelnyújtó nem fogadta el a javaslatot - közölte akkor az Ikarus Egyedi.
A hvg.hu azt írta, a cég hét év múlvára, ráadásul éppen egy harmincnapos hónap 31. napjára ígérte adósságainak megtérítését. De még azt sem mindenkinek: a mintegy 15 milliárd forintnyi követelésnek csak a kisebb részét ismerte el jogosnak – a kényszerhitelezők bíróságon kereshetik az igazukat.
A csődegyezség után most megindult a felszámolási eljárás.