eur:
411.7
usd:
392.35
bux:
79940.83
2024. november 25. hétfő Katalin
Frankfurt, 2018. január 29.2017. augusztus 2-án Frankfurtban készített kép egy dízel Volkswagen kipufogóiról. Német újságok 2018. január 28-i beszámolói szerint a Volkswagen, a Daimler és a BMW által alapított és időközben már megszűnt, a szállítási szektor környezeti és egészségügyi helyzetével foglalkozó európai kutatócsoport (EUGT) megbízásából az aacheni Egyetemi Kórház egyik intézete 25 emberen tanulmányozta a dízel üzemanyag füstjében lévő egyik gáz, a nitrogén-dioxid (NO2) hatását. (MTI/AP/Michael Probst)
Nyitókép: Michael Probst

Váratlan fordulat a magyar autók piacán

Gyorsan csökken a dízelautók népszerűsége Európában, a jelenség Magyarországot is elérte, 5 százalékkal visszaesett a dízelautók eladása.

Az európai vásárlók elfordulnak a dízel­autóktól, s amíg az elektromos járművek árban és szolgáltatásban egyaránt versenyképessé válnak, addig a benzines változatokat részesítik előnyben - derül ki a Világgazdaság összeállításából..

A második negyedévben az EU és az EFTA 32 tagállamában együtt 1,57 millió gázolajjal hajtott új személygépkocsit helyeztek üzembe, 300 ezerrel, azaz 15,7 százalékkal kevesebbet, mint az egy évvel korábbi időszakban. Az első fél évet tekintve 16,7 százalékos volt a visszaesés. Csupán négy piacon mértek növekedést a második negyedévben.

Magyarországon a negyedévben 5 százalékkal kevesebb, 9159 dízel kapott rendszámot, miközben a benzinesek száma 27 965 darabra nőtt, ami kiugró, 43,3 százalékos bővülés. Ennél pörgősebb piaca a benzines autóknak tavasszal csak a svédeknél, valamint a 79 százalékos pluszt jegyző románoknál volt. Az öt legnagyobb európai autópiacon egyaránt két számjegyű volt a csökkenés: a dízeleladások a briteknél 25,8, a spanyoloknál 19,5, a németeknél 18,8, a franciáknál 12, az olaszoknál 10,3 százalékkal estek vissza.

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.25. hétfő, 18:00
Nagy Márton
nemzetgazdasági miniszter
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×