Az Ipsos friss, országos, reprezentatív felmérése szerint a magyar fogyasztók 86 százaléka törekszik rá, hogy magyar zöldséget és gyümölcsöt vásároljon. A húsok, felvágottak, tej és tejtermékek, valamint a tojás vásárlásakor keresik még leginkább a magyar termékeket a hazai fogyasztók.
De mégsem a származási ország, hanem az ár még mindig a döntő tényező abban, hogy milyen terméket választanak a magyarok
– mutatta be a felmérés eredményeit az InfoRádióban Szöllősi Réka, a Élelmiszer-feldolgozók Országos Szövetségének szóvivője.
A felmérés szerint az emberek háromnegyedének még mindig az ár a legfontosabb, a vásárlók fele számára a második legfontosabb a minőség. Az összes megkérdezett ember szívesen vásárol magyar élelmiszert, de az az érdekes, hogy a kasszához lépve mennyi magyar élelmiszer van a kosarában - mondta Szöllősi Réka.
"A kutatás szerint a magyarok egyharmada törekszik arra tudatosan, hogy hazai élelmiszert vásároljon, illetve ha választania kell egy magyar és egy külföldi között, akkor nagyjából ennyien választják tudatosan a származási hely miatt a magyar termékeket" - vélekedett a szóvivő.
A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara is fontosnak tartja, hogy a fogyasztók a kiváló minőséget összekapcsolják a magyar eredettel, és hogy erősödjön a magyar gazdálkodók és élelmiszer-előállítók iránti bizalom, ezért több oktatási programot is szerveztek – mondta az InfoRádiónak Süle Katalin szóvivő.
A programok keretében körbejárták az országot, és
általános és középiskolásban mutatták be a tudatos és egészséges táplálkozás alapjait, fókuszálva a helyi magyar termékekre és gazdálkodókra.
"Óvodai csoportokat vittünk el sajtüzembe, pékségbe, biofarmra, nagyon népszerű ez a rendezvénysorozat. Mindegyik kampányunkat a jövőben is folytatni szándékozzuk" - jegyezte meg a szóvivő.
De nemcsak a fiatalokat, hanem a felnőtt lakosságot is igyekeznek megszólítani – tette hozzá Süle Katalin. Óriásplakátokon népszerűsítik a magyar zöldség-gyümölcs fogyasztását, és nagysikerű az Itthonról Otthonra című életmód témájú Facebook-oldaluk is.