Infostart.hu
eur:
385.19
usd:
328.11
bux:
109607.58
2025. december 13. szombat Luca, Otília
Nyitókép: https://www.facebook.com/ItthonrolOtthonra/

Így vásárolunk élelmiszert - még mindig az ár az első, nem a hazai

A magyar fogyasztók háromnegyede még mindig nagyon árérzékeny, ha élelmiszert vásárol. Csak egyharmaduk keresi tudatosan a magyar termékeket.

Az Ipsos friss, országos, reprezentatív felmérése szerint a magyar fogyasztók 86 százaléka törekszik rá, hogy magyar zöldséget és gyümölcsöt vásároljon. A húsok, felvágottak, tej és tejtermékek, valamint a tojás vásárlásakor keresik még leginkább a magyar termékeket a hazai fogyasztók.

De mégsem a származási ország, hanem az ár még mindig a döntő tényező abban, hogy milyen terméket választanak a magyarok

– mutatta be a felmérés eredményeit az InfoRádióban Szöllősi Réka, a Élelmiszer-feldolgozók Országos Szövetségének szóvivője.

Ipsos
Ipsos

A felmérés szerint az emberek háromnegyedének még mindig az ár a legfontosabb, a vásárlók fele számára a második legfontosabb a minőség. Az összes megkérdezett ember szívesen vásárol magyar élelmiszert, de az az érdekes, hogy a kasszához lépve mennyi magyar élelmiszer van a kosarában - mondta Szöllősi Réka.

"A kutatás szerint a magyarok egyharmada törekszik arra tudatosan, hogy hazai élelmiszert vásároljon, illetve ha választania kell egy magyar és egy külföldi között, akkor nagyjából ennyien választják tudatosan a származási hely miatt a magyar termékeket" - vélekedett a szóvivő.

Ipsos
Ipsos

A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara is fontosnak tartja, hogy a fogyasztók a kiváló minőséget összekapcsolják a magyar eredettel, és hogy erősödjön a magyar gazdálkodók és élelmiszer-előállítók iránti bizalom, ezért több oktatási programot is szerveztek – mondta az InfoRádiónak Süle Katalin szóvivő.

A programok keretében körbejárták az országot, és

általános és középiskolásban mutatták be a tudatos és egészséges táplálkozás alapjait, fókuszálva a helyi magyar termékekre és gazdálkodókra.

"Óvodai csoportokat vittünk el sajtüzembe, pékségbe, biofarmra, nagyon népszerű ez a rendezvénysorozat. Mindegyik kampányunkat a jövőben is folytatni szándékozzuk" - jegyezte meg a szóvivő.

De nemcsak a fiatalokat, hanem a felnőtt lakosságot is igyekeznek megszólítani – tette hozzá Süle Katalin. Óriásplakátokon népszerűsítik a magyar zöldség-gyümölcs fogyasztását, és nagysikerű az Itthonról Otthonra című életmód témájú Facebook-oldaluk is.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Orbán Viktor Mohácson: arra szerződtem, hogy megváltoztassuk a sorsunkat

Orbán Viktor Mohácson: arra szerződtem, hogy megváltoztassuk a sorsunkat

A kormányfő a közös cselekvés képességét tekinti hatalomnak, a dolgok megértését pedig fantasztikus életörömnek. Mohácson szerinte rossz irányba fordult a történelem, de a túlélés szimbóluma is a város. A közelgő uniós csúcsra utalva azt mondta: verekedni megy Brüsszelbe., ahol ha úgy döntenek, hogy hozzányúlnak az orosz devizatartalékhoz, akkor el kell azon gondolkodni, hogy a magyart elviszi onnan a kormány. Brüsszel szerinte zsinórban a harmadik választást próbálja megnyerni Magyarországon, amelynek viszont egy szempontból életbiztosítása Törökország.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.15. hétfő, 18:00
Mészáros Andor
az Eötvös Loránd Tudományegyetem BTK Történeti Intézetének docense
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×