Egy utas átlagosan 10 eurót, egy vásárló pedig 34 eurót költ, vagyis minden harmadik-negyedik ember vásárol az utasbiztonsági ellenőrzés és a beszállás között a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren - írja a Világgazdaság. A vevők 60 százaléka külföldi, 40 százaléka pedig magyar, jellemzően többet vásárolnak az EU-n kívülre utazók, például az oroszok és az ukránok akár az átlag két-háromszorosát is elköltik. Ők a prémiumalkohol mellett a parfüm- és kozmetikai termékeket preferálják, de a ruházati cikkek között is a luxusmárkákat részesítik előnyben.
Budapesten átlag felett költenek például a kínaiak is, akik gyakran a bőrápolási termékeket keresik. Légitársaságokra lebontva pedig az figyelhető meg, hogy a Qatar Airlines, az Emirates és az Aeroflot közönsége szán a legtöbbet vásárlásra. Mindezek mellett továbbra is számottevő forgalom származik a cigarettaértékesítésből, az utasok gyakran kihasználják a rájuk eső kvótát, mivel Nyugat-Európában vagy éppen Skandináviában jóval drágábban juthatnak csak dohányáruhoz.