Az üzletlánc terve, hogy 2025-re 20 százalékkal csökkentse a műanyag felhasználását. Ennek első lépéseként a Lidl Magyarország 169 áruházában 2019 végéig megszünteti az egyszer használatos műanyag termékek, mint a szívószálak, az eldobható műanyag poharak, műanyag tányérok és evőeszközök, valamint a műanyag fültisztító pálcikák értékesítését.
A vállalat beszállítóival együttműködve azon dolgozik, hogy az egyszer használatos műanyagok helyett, alternatív és újrahasznosítható anyagok felhasználásával állítsa elő a termékeket.
Második lépésben a Lidl arra törekszik, hogy az azonnal fogyasztható, azaz "ready to eat" és üdítőital termékek mellől folyamatosan kivonja az értékesítésből a hozzácsomagolt műanyag evőeszközöket és szívószálakat.
A cég azt tervezi, hogy 2019 év végéig minden raktárkészletét értékesíti, majd fokozatosan átáll a környezetkímélőbb alternatívákra.
A társaság az energiaitalok egységcsomagolásával indítja a műanyaghulladék visszaszorítására irányuló intézkedéseit: a sajátmárkás energiaitalok papírtálcáiról eltűnik a műanyag, ennek eredményeként évente közel öt tonnával kevesebb fóliát kell majd csomagolásra felhasználni - írta a cég tájékoztatása alapján a napi.hu.