2018 első negyedévében a bevásárlási céllal külföldre utazó magyarok 25 milliárd forintot költöttek a határon túli boltokban. Ez negyedével több, mint amennyi pénzt a külhoni boltokban hagytak a magyar vásárlók egy évvel korábban. A korábbi évek negyedéves mérlegeit nézve kiderül, hogy ennyit még nem költöttünk ebben a három hónapos időszakban külföldön, öt évvel ezelőtt pedig még csak az összeg felénél tartottunk, tehát megkétszereződött a bevásárlóturizmus - írja a blokkk.com.
A határokon túlra bevásárolni induló magyarok legvonzóbb úticélja Ausztria. 2018 első negyedévében 16 milliárd forintot hagytak az osztrák boltokban a magyar bevásárlóturisták, ami az összes külföldi boltokban elköltött pénz kétharmada. Szlovákiában 3, Szerbiában 2 milliárd forint feletti összegben költekeztek a magyarok ebben a negyedéves időszakban.
A közelmúltban legyengült forint alaposan felforgatja majd a bevásárlóturizmust is.
Az erősebb forint felfelé tolja, a gyengébb pedig lefelé húzza a magyarok bevásárlóturistáskodását. A legfrissebb piaci információk szerint már meg is indult a külföldi bevásárlóturisták rohama a magyar boltokba.
A 2018 első negyedévi adatokból azonban még nem olvasható ki a friss fordulat, akkor még nem változtak a valutaárfolyamok. Ebben a három hónapban a bevásárlási céllal Magyarországra érkezett bevásárlóturisták 40 milliárd forintot költöttek el a hazai boltokban. Ez nagyságrendjét nézve hasonló összeg, mint a korábbi időszakban, a magyarok kifelé irányuló bevásárlóturizmusával szemben fordított irányban ekkor nem volt változás.
Az elmúlt öt esztendőt nézve 130 milliárd forintról közel 180 milliárd forintra nőtt a külföldiek bevásárlóturizmusa, ami egyharmadnyi növekedést jelent, tehát kisebb megugrást a magyarok kinti bevásárlásaihoz képest. A legtöbbet a szlovákok jönnek a magyar boltokba bevásárolni, 2017-ben 56 milliárd forintot költöttek nálunk. Ennél nem sokkal kevesebb az osztrákok költekezése, ami 51 milliárd forint volt.