Infostart.hu
eur:
382.2
usd:
328.23
bux:
108922.07
2025. december 6. szombat Miklós

Európa élvonalában a budapesti repülőtér forgalomnövekedése

Minden korábbi rekordot megdöntött a Budapest Airport első negyedéves utasforgalmi növekedése; a 16,9 %-os bővülés majdnem háromszorosan meghaladja az EU-repülőterek 6,2 %-os növekedési átlagát. A számok mögött a jól teljesítő magyar gazdasági mutatók, Magyarország egyre erősödő turisztikai vonzereje és a budapesti repülőtér erőteljes légitársasági marketing tevékenysége a magyarázat, aminek köszönhetően egyre több új légitársaság érkezik Magyarországra, a régiek pedig sorban emelik a járatszámokat vagy a kapacitást.

Kevés híján majdnem hárommillió utas indult és érkezett a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér termináljairól az év első három hónapjában. Egészen pontosan 2 982 365 fő vette igénybe utazásához a budapesti repülőteret, ami 16,9 %-kal több, mint tavaly ilyenkor. Ezt a kivételes teljesítményt a földrész repülőtereit tömörítő szakmai szervezet, az ACI Europe (Repülőterek Nemzetközi Tanácsa, Európai tagozat) is külön sajtóközleményben emelte ki. Statisztikáik szerint ezzel a gyors növekedési ütemmel Budapest az európai repülőterek top ligájába került, jócskán megelőzve Európa számos nagy elosztó repülőtérének növekedését is - olvasható a Budapest Airport közleményében.

A gyors növekedés áprilisban sem torpant meg, hiszen az elmúlt hónapban regisztrált 1 236 268 budapesti utas továbbra is 16 %-os bővülést jelent a tavalyi év negyedik hónapjához képest. Ebben a hónapban indította el napi ötödik járatát Varsóba a LOT lengyel légitársaság, a német Lufthansa napi ötről hatra emelte a Frankfurtba közlekedő járatai számát, amelyeket legtöbbször a nagyobb kapacitású Airbus A321-sel teljesítenek. Az új járatok közül érdemes megemlíteni a Ryanair észak-spanyolországi santanderi járatát, illetve a Wizz Air norvégiai Stavangerbe repülő gépeit. A német airBerlin légitársaság csődje nyomán nem maradt légi összeköttetés nélkül a német főváros sem: az easyJet mellett a Wizz Air és a Ryanair is repül ezen az útvonalon.

„A budapesti forgalom további növekedésére számítunk a nyári utazási szezonban, hiszen csak most, a hónap elején három új tengerentúli járat csatlakozott az Air Canada Rouge torontói desztinációjához; a LOT lengyel légitársasággal heti négy alkalommal lehet New Yorkba és kétszer Chicagóba repülni, az American Airlines pedig naponta közlekedik Budapest és Philadelphia között.” – jegyezte meg Kam Jandu, a Budapest Airport kereskedelmi igazgatója. A járatfejlesztésekért is felelős szakember elmondta azt is, hogy az idén március végétől októberig tartó nyári utazási szezonban sikerült másfél millióval több utas-férőhelyet hozni Budapestre. Az utazás kényelmét pedig nagymértékben növeli, hogy nyárra elkészülnek a belső felújítások a 2A és a 2B területén, augusztus elején pedig átadják a forgalomnak a nem-schengeni járatokat kiszolgáló, 2B oldali utasmólót.

Éppen a növekvő forgalom támasztotta követelmények miatt indította el két évvel ezelőtt a Budapest Airport a BUD 2020 névre keresztelt ötéves repülőtér-fejlesztési programját, melynek keretében több mint 160 millió eurót (50 milliárd forint) fordít infrastruktúra-fejlesztésre. Ennek részeként épül a 2B oldalon a több mint tízezer négyzetméteres új utasforgalmi terület, zajlik az 1. futópálya (13R/31L) betonjának és műszerezettségének továbbfejlesztése, tavaly elkészült a DHL Express és a TNT új logisztikai bázisa, átadták a repülőtéri szállodát. Az idén nyáron megkezdődik a 2. Terminál mellé tervezett Cargo City építése, decemberben elindul egy többemeletes parkolóház kivitelezése és megkezdődött a 3. Terminál tervezéséhez szükséges koncepció kidolgozása.

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.08. hétfő, 18:00
Szlávik János
a Dél-Pesti Centrumkórház infektológiai osztályának vezetője
Kiszabadult a szélsőjobboldali szellem a palackból: Európában jól ismert üzenetekkel erősödik a „japán Trump”

Kiszabadult a szélsőjobboldali szellem a palackból: Európában jól ismert üzenetekkel erősödik a „japán Trump”

Az utóbbi évek alaposan átrajzolták Japán politikai életének valóságát. Az elmúlt 70 évben szinte folyamatosan kormányzó jobboldali Liberális Demokrata Párt (LDP) történelmi válságát éli, közben új formációk emelkednek fel. A helyzet 2025 novemberében forró lett Tokióban, amikor a kormányfő kijelentette, hogy a szigetország beavatkozna katonailag, amennyiben Kína megtámadná Tajvant. A mondatok súlyos feszültséghez vezettek, ám ennél is érdekesebb, hogy a miképpen hatott a szigetországban már egyébként is erősödő japán nacionalizmusra. Ennek legfőbb képviselője már okozott meglepetést választások során, ráadásul olyan politikai trendek törtek be az ország mindennapjaiba, amelyek máshol már jól ismertek lehetnek.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×