Infostart.hu
eur:
385.2
usd:
328.05
bux:
109818.03
2025. december 15. hétfő Valér
Modulo M168 D típusú Ikarus buszok a BKV hazai gyártású metrópótló buszainak átadásán a közlekedési vállalat XI. kerületi Hamzsabégi úti telephelyén 2018. január 19-én.
Nyitókép: Balogh Zoltán

Új fővárosi buszok: életveszélyre figyelmeztetnek az érdekképviseletek, a gyártó cáfol

Az érdekképviseleti vezetők szerint komoly problémák lehetnek a BKV és a Volánbusz által megrendelt buszok eddig leszállított típusával. A közlekedési társaság jelezte, hogy jelenleg tesztelik a járműveket és finomhangolásokat végeznek el rajtuk, a gyártó Ikarus Egyedi Kft. pedig cáfolta, hogy késve és az ígértnél rosszabb minőségben szállítja a buszokat.

Az Egységes Közlekedési Szakszervezet szerint a BKV által megrendelt buszok átalakítása balesetveszélyes helyzeteket okozhat. Naszályi Gábor, a szervezet új elnöke azt mondta: ezek a járművek egyelőre nincsenek forgalomban.

"Az eredetihez képest jelentősen átalakították az autóbuszt, hogy egy olcsóbb csuklószerkezetet építsenek be, és kivágtak belőle egy jó fél méteres darabot, ami által rövidebb lett a busz. Még nagyobb a probléma a csúszós úton való közlekedéssel, mert ezek a tolócsuklósok könnyen megcsúsznak és ilyenkor az egész autóbusz elkezd keresztben csúszni. Ez életveszélyt okozhat, hiszen ilyenkor a busz irányíthatatlanul csúszik keresztben."

VEKE: olcsóbbra cseréltek sok alkatrészt

Dorner Lajos, a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület elnöke arról beszélt korábban, hogy a busz prototípusa a terveknek megfelelően elkészült, de a már átadott öt buszt sokkal silányabb minőségben gyártották le.

"A leszállított öt darabbal is nagyon komoly konstrukciós és műszaki problémák vannak" - jelentette ki Dorner, hozzátéve, hogy a jármű sok alkatrészét olcsóbbra cserélték, amitől a busz sokkal rosszabb minőségű lett. Mindez erősen korlátozza a busz használhatóságát - fejtette ki az elnök.

BKV: érvényesítjük a kötbért

A BKV eközben válaszolt az InfoRádió kérdéseire. A társaság jelezte, hogy a szerződés értelmében 30 autóbusz szállítását várja az Ikarus Egyedi Autóbusz Gyártó Kft-től, ebből eddig 5 darab Modulo érkezett meg. Jelenleg tesztelik a járműveket és a BKV igényeinek megfelelő finomhangolásokat végeznek. A társaság közölte azt is, hogy

a határidőig le nem szállított járművek esetében az adás-vételi szerződésnek megfelelően érvényesíteni fogja a kötbért.

Hozzátették: a 3-as metróvonal északi szakaszán elegendő és megfelelő műszaki állapotú metrópótló busz áll rendelkezésre.

Cáfol a gyártó

Szerdán a gyártó Ikarus Egyedi Kft. cáfolta, hogy késve és az ígértnél rosszabb minőségben szállítja a BKV-nak a 3-as metró pótlására gyártott új Modulo autóbuszokat.

A cég közleménye szerint a csuklós autóbuszok az uniós és a magyar jogszabályoknak, a megrendelői elvárásoknak, illetve a kiírás feltételeinek is megfelelnek.

Hozzátették: a társaság a beszállítói késlekedések és egyéb vis maior események ellenére a szállítást a határidő lejárta előtt megkezdte, és folyamatosan adja át a buszokat a BKV Zrt-nek, továbbá a Volánbusz Zrt-nek.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.15. hétfő, 18:00
Mészáros Andor
az Eötvös Loránd Tudományegyetem BTK Történeti Intézetének docense
Szinte garantált elhelyezkedés és piaci igényekre hangolt új szakok — Miért érdemes a Corvinusra jelentkezni?

Szinte garantált elhelyezkedés és piaci igényekre hangolt új szakok — Miért érdemes a Corvinusra jelentkezni?

A 2025 szeptemberében felvett hallgatók nagyjából nyolcvan százaléka Corvinus ösztöndíjas, miközben a piac visszajelzései alapján évről évre új szakok indulnak – a 2023-ban alapszakon bevezetett Data Science in Businesstől az idén kidolgozott AI in Business mesterszakig –, és egyre nő az angol nyelvű képzések száma is. Az egyetem új stratégiája egyértelműen a nemzetközi sikerességre fókuszál, a haladást akkreditációkkal, rangsorokkal és a külföldi hallgatói, oktatói arány növekedésével mérik. Szabó Lajos György oktatási rektorhelyettest többek között arról kérdeztük, a tandíjat fedező Corvinus Ösztöndíj mellett milyen kiegészítő támogatások érhetők el lakhatásra és megélhetésre, milyen lépések segíthetnek abban, hogy egy egyetemi jelentkezés előtt álló bizonytalan középiskolás diák pár hét alatt leszűkítse a szóba jöhető szakok körét, és hogy mi vonzza leginkább a nemzetközi diákokat a Corvinusra.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×