Az Egységes Közlekedési Szakszervezet szerint a BKV által megrendelt buszok átalakítása balesetveszélyes helyzeteket okozhat. Naszályi Gábor, a szervezet új elnöke azt mondta: ezek a járművek egyelőre nincsenek forgalomban.
"Az eredetihez képest jelentősen átalakították az autóbuszt, hogy egy olcsóbb csuklószerkezetet építsenek be, és kivágtak belőle egy jó fél méteres darabot, ami által rövidebb lett a busz. Még nagyobb a probléma a csúszós úton való közlekedéssel, mert ezek a tolócsuklósok könnyen megcsúsznak és ilyenkor az egész autóbusz elkezd keresztben csúszni. Ez életveszélyt okozhat, hiszen ilyenkor a busz irányíthatatlanul csúszik keresztben."
VEKE: olcsóbbra cseréltek sok alkatrészt
Dorner Lajos, a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület elnöke arról beszélt korábban, hogy a busz prototípusa a terveknek megfelelően elkészült, de a már átadott öt buszt sokkal silányabb minőségben gyártották le.
"A leszállított öt darabbal is nagyon komoly konstrukciós és műszaki problémák vannak" - jelentette ki Dorner, hozzátéve, hogy a jármű sok alkatrészét olcsóbbra cserélték, amitől a busz sokkal rosszabb minőségű lett. Mindez erősen korlátozza a busz használhatóságát - fejtette ki az elnök.
BKV: érvényesítjük a kötbért
A BKV eközben válaszolt az InfoRádió kérdéseire. A társaság jelezte, hogy a szerződés értelmében 30 autóbusz szállítását várja az Ikarus Egyedi Autóbusz Gyártó Kft-től, ebből eddig 5 darab Modulo érkezett meg. Jelenleg tesztelik a járműveket és a BKV igényeinek megfelelő finomhangolásokat végeznek. A társaság közölte azt is, hogy
a határidőig le nem szállított járművek esetében az adás-vételi szerződésnek megfelelően érvényesíteni fogja a kötbért.
Hozzátették: a 3-as metróvonal északi szakaszán elegendő és megfelelő műszaki állapotú metrópótló busz áll rendelkezésre.
Cáfol a gyártó
Szerdán a gyártó Ikarus Egyedi Kft. cáfolta, hogy késve és az ígértnél rosszabb minőségben szállítja a BKV-nak a 3-as metró pótlására gyártott új Modulo autóbuszokat.
A cég közleménye szerint a csuklós autóbuszok az uniós és a magyar jogszabályoknak, a megrendelői elvárásoknak, illetve a kiírás feltételeinek is megfelelnek.
Hozzátették: a társaság a beszállítói késlekedések és egyéb vis maior események ellenére a szállítást a határidő lejárta előtt megkezdte, és folyamatosan adja át a buszokat a BKV Zrt-nek, továbbá a Volánbusz Zrt-nek.