Ekkora növekedés negyedéves viszonylatban közgazdaságtanilag nehezen magyarázható – hangsúlyozta Erdélyi Péter. Tíz éve volt a válság első éve, és a devizahiteles autók nagy része kifutott, az érintettek nagy része megszabadult az adósságtehertől. Az ügyvezető elnök szerint azért nőtt meg a magánhasználók száma, mert ezek az emberek elkezdték lecserélni a régi gépjárműveket. Bár a lakosság megtakarításai nőttek, a kamatok azonban alacsonyak, ez ösztönzi a fogyasztást.
Az első három hónapban 31 609 új személyautó talált gazdára, míg a válság legmélyebb pontján egész évben 43 ezer kocsit adtak el
– tájékoztatott a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete. A gyártók közül a Suzuki, a Volkswagen csoport, a Ford és az Opel adta el a legtöbb autót.
"Az év hátralévő részében is szépen lassan fejlődni fog a piac” – mondta a szakértő. Becslésük szerint 125 ezer gépkocsit adnak el év végéig. Bár ez a szám alacsony ahhoz, hogy a magyarországi járműpark átlagéletkorát kellően csökkenteni tudja, de Erdélyi Péter szerint már megfelel a piac vásárlóerejének.