eur:
411.78
usd:
395.46
bux:
79551.8
2024. november 22. péntek Cecília
Hatalmas változás az autók értékesítésében

Hatalmas változás az autók értékesítésében

Az európai autópiac tíz éve megállíthatatlanul erősödik, és karnyújtásnyira került a 2007-es csúcs elérése. Több mint 15,1 millió autót értékesítettek 2017-ben.

Az európai újautó-értékesítések száma több mint 15,1 millió darab volt 2017-ben, amely 3,4 százalékos bővülést jelentett az ACEA legfrissebb statisztikái szerint. Ez egyben azt is jelentette, hogy az európai autópiac 10 éve nem volt annyira erős, mint tavaly, ugyanakkor a növekedés üteme lelassult - írja a Portfolio.

A szerényebb mértékű növekedés nem véletlen, hiába teljesít jól az olasz (+7,9%), a spanyol (+7,7%), a francia (+4,7%) és a német (+2,7%) autópiac, az Egyesült Királyságban 5,7 százalékkal kevesebb autót adtak el tavaly, a 2016-os időszakhoz képest. Ez viszont komoly problémát jelentett, hiszen a szigetország nagy súllyal képviselteti magát a teljes európai autópiacon belül.

A 2016-os Brexit után már mindenki visszaeséssel számolt. Jó okuk volt erre, ugyanis az angol font gyengülése több autógyártót is arra kényszerített, hogy árat emeljen Nagy-Britanniában. Ráadásul az EU-tól történő elszakadás olyan bizonytalansági faktort jelent, amely visszavetette a cégek és a magánszemélyek körében a járművásárlási kedvet.

A magyar autópiacon 116 265 darab autót értékesítettek idehaza, amely 20,4 százalékos bővülést jelentett 2016-hoz képest: Magyarországon bővült a második leggyorsabb ütemben az új autók piaca az EU-n belül, csak Litvánia előzött be (27,3%). 

Érdekességek a 2017-es eladásokkal kapcsolatban

  • A Volkswagen csoportszinten ugyan tovább tudta növelni globális eladásait és ezzel megőrizte a világ vezető autógyártója címet, Európában viszont láthatóan továbbra is szenvednek a németek. Tavaly 3,58 millió autót adtak el, amely csupán 2,3 százalékos növekedést jelentett 2016-hoz képest. Az egyes márkák közül a Volkswagen (-0,3%) és az Audi (-0,7%) eladásai is csökkentek, míg a Skoda (+6,6%), a Seat (+14,3%) és a Porsche (+3,4%) értékesítései növekedtek.
  • A PSA csoport a 2016-os botlás után ismét visszaszerezte a második helyet a legnagyobb európai autógyártók rangsorában a Renault csoporttól, mert az Opel/Vauxhall értékesítései is hozzászámolódtak a PSA teljesítményéhez azt követően, hogy 2017-ben megvásárolták a német gyártót a General Motorstól.
  • A Toyota 13 százalékkal több autót adott el 2017-ben, mint egy évvel korábban. Suzukiból (+21,3%), Hyundaiból (+3,4%) és Kiából (+8,8%) is több fogyott, mint 2016-ban.
  • A Ford eladásai hajszálnyival (-0,2%) ugyan, de csökkentek viszont az európai autópiacon.
  • A luxusautó-gyártók eltérően teljesítettek, a BMW (+1%) és a Daimler (+5%) eladásai nőttek, míg az Audi (-0,5%) és a Lexus (-0,7%) eladásai csökkentek az EU piacán.
Címlapról ajánljuk

Budakalászt kiragadná természetes közegéből az új választási földrajz – megszólalt a polgármester

Nemcsak a fővárost, hanem az agglomerációs településeket is érzékenyen érintheti a választókerületek tervezett átalakítása. Forián-Szabó Gergely budakalászi polgármester elmondta, hogy a javaslat Budakalászt teljesen leválasztaná a természetes kapcsolatrendszeréről, ami a hétköznapi életben a lakosság számára komoly hátrányokkal járhat.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.25. hétfő, 18:00
Csizmazia Gábor
a Nemzeti Közszolgálati Egyetem John Lukacs Intézetének tudományos munkatársa
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×