Infostart.hu
eur:
382.2
usd:
328.23
bux:
108922.07
2025. december 7. vasárnap Ambrus
Ilyen durva karácsonya még nem volt Magyarországnak

Ilyen durva karácsonya még nem volt Magyarországnak

Berobbant az adventi bevásárlási szezon az elmúlt hétvégén.

Nem csupán a pénteki Black Friday-akciók, hanem a szombaton és vasárnap is folytatódó kedvezményes lehetőségek, illetve a négy hét múlva következő karácsony miatt óriási tömegek fordultak meg a bevásárlóhelyeken. A plázákban, hipermarketekben, szaküzletekben, karácsonyi vásárokban, továbbá az online kiskereskedelemben soha nem látott mértékű élénkülést tapasztaltak az iparági szereplők. Az erős magyar vásárlóerő november utolsó hétvégéjén jó forgalmat hozott a boltoknak – jelezték a Magyar Időknek a piaci szereplők.

Az idei fekete péntek akció minden eddiginél nagyobb méreteket öltött Magyarországon is a piaci szakértők és a vásárlók friss tapasztalatai szerint. Hetek óta minden csatornán csábítják fogyasztásra a magyarokat az adventi beszerzési szezon nyitányát jelentő, egyébként az amerikai hálaadás ünnepét követő kereskedői napon.

Idén ráadásul rövidebb a karácsonyi ajándékok beszerzésére fordítható idő: december 24-e ugyanis egybeesik a hagyományosan a legerősebb bolti forgalmat eredményező aranyvasárnappal. Ezért az erős reálkereset-növekedés miatt anyagilag tehetősebb lakosság már készül az ünnepekre: ajándékokat, játékokat, műszaki és kozmetikai cikkeket keresnek a legtöbben, november végétől kezdődik a fokozott költekezés.

Egyelőre nincsenek összesített eredmények a fekete péntek kapcsán az idén először nagyon széles körben és alapos reklámhadjáratokkal megágyazott akciók hatásairól, előzetesen viszont legalább 1,1 millió online vásárlást és többmilliárdos bevételeket jósoltak a szakértők erre a néhány napra. Néhány közkedvelt internetes áruház a hétvégén adott részjelentéseket arról, miként alakult a Black Friday-napokon a forgalma. Így például az iparcikkeket árusító eMAG azt közölte, a repülőrajtot követően az akció további rekordot hozott: az átlagos kosárérték pénteken kora délutánra már elérte az 54 ezer forintot, ami 30 százalékkal volt magasabb a tavalyi hasonló időszakhoz képest.

Vasárnap az Országos Kereskedelmi Szövetség főtitkára a köztévén az elmúlt napok tapasztalatai alapján azt nyilatkozta, hogy túl a fekete péntek „sokadik hullámán”, úgy tűnik, a vártnál is nagyobb lehet az internetes vásárlások részaránya az adventi hetekben. Vámos György szerint idén karácsonykor százmilliárd forintot költenek a magyarok ajándékokra. A főtitkár úgy fogalmazott: korábban húszmilliárd forint körüli összeggel számoltak a fekete pénteki akciósorozatra, de könnyen lehet, hogy a végleges összesítéskor ennél sokkal nagyobb számot kapnak majd. Azok a cégek, amelyek már jelezték, hogy milyen volt a tavalyi fekete péntek-sorozathoz képest az emelkedés, két számjegyű növekedési mutatókról számoltak be.

Vámos György néhány napja már felhívta a figyelmet, hogy a hazai kiskereskedelem teljes decemberi forgalma 2017-ben 3-4 százalékkal meghaladhatja a tavaly elköltött ezermilliárd forintot, sőt ennél nagyobb növekedés is lehetséges a 2014 óta tartó folyamatos piaci bővülésben. Jelezte, a novemberi internetes költés várhatóan túllépi majd a negyvenmilliárd forintot, és ennek legalább a fele a fekete péntek akciósorozathoz kapcsolódik.

A Nagyker Marketing lapunknak küldött, 300 különböző cég részvételével készült piaci felmérése ezzel együtt azt állapítja meg, hogy a magyarországi kereskedők mindössze 22 százaléka vett részt az idén a fekete péntek leárazásaiban, habár november 24-én csaknem a felük meghirdetett valamilyen kedvezményt, és 37 százalékuk szombaton és vasárnap is folytatta a leárazást.

Vagyis az alacsonynak tűnő arány ellenére ugrott nagyot a cégek forgalma már az ünnepi bevásárlási szezon legelején.

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.08. hétfő, 18:00
Szlávik János
a Dél-Pesti Centrumkórház infektológiai osztályának vezetője
Legendás második világháborús színterekre térnek vissza az amerikai katonák, ezúttal egy teljesen másik ellenséggel nézhetnek  farkasszemet

Legendás második világháborús színterekre térnek vissza az amerikai katonák, ezúttal egy teljesen másik ellenséggel nézhetnek farkasszemet

Egyre hangosabban szólnak a harci dobok a Távol-Keleten, a világnak szinte minden napra jut valami hír a kínai Népi Felszabadító Hadsereg (People’s Liberation Army – PLA) mozgásáról, vagy éppen legújabb fejlesztéseiről. Az utóbbi hetekben éppen Japánnal megy az acsarkodás, de a háttérben az Egyesült Államok folyamatosan erősíti a pozícióját, méghozzá nem is akárhol: a második világháború legendás helyszíneit élesztik újra, olyat is, ahonnan elindultak a bombázók 1945 augusztusában a Japán elleni atomcsapáshoz. A terv világos stratégiát vázol fel, amely arra figyelmezteti a teljes térséget, hogy egyre élénkebben éri őket a háború közelgő szele.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×