A Nielsen piackutató által mért kilenc égetett szeszes ital összesített kiskereskedelmi forgalma meghaladta a 80 milliárd forintot tavaly szeptember és idén augusztus között. Az égetett szeszek eladásának értékbeli megoszlásában
26 százalékkal a gyomorkeserűk állnak az élen,
megelőzve a vodkát (25) és a pálinkát (17) - írja a Világgazdaság.
A vizsgált időszakban a gyomorkeserűk népszerűsége nőtt meg a leginkább, az értékesítésükből származó bevétel a 21 milliárd forintot is túllépte, egy évvel korábban még 19 milliárdot költött a lakosság gyomorkeserűkre. Több mint 44 ezer hektoliternyi fogyott ezekből a szeszes italokból, ami 7 százalékos növekedésnek felel meg.
A 2500 négyzetméter feletti hipermarketekben fogy a legjobban a gyomorkeserű, az eladások 36 százalékát bonyolították le ezekben az üzletekben idén augusztusig. Éves összevetésben mégis az 50 négyzetméter alatti egységek produkálták a legnagyobb fejlődést, részesedésük 17-ről 21 százalékra emelkedett.
A félliteres változat a legkelendőbb, a karácsonyi időszakban viszont a hét deciliteresek felé tolódik a kereslet. A kategóriában töretlen, 91 százalékos a gyártói márkák aránya, a kereskedelmi márkáknak be kell érniük a fennmaradó kilenc százalékkal.
Az Egészségügyi Világszervezet felmérése szerint az éves hazai alkoholfogyasztás 12,3 liter fejenként.