Martfűi üzeméről a Heineken Hungária nem folytatott tárgyalásokat a Lixid Projekt Kft.-vel – ahogy a vállalat korábban bejelentette –, martfűi telephelyét továbbra is disztribúciós és logisztikai bázisként kívánja használni a jövő évtől – közölte a Világgazdaság érdeklődésére a társaság. A Heineken ennél bővebben nem reagált arra, hogy az Igazi Csíki Sört gyártó Lixid Projekt Kft. egy budapesti ügyvédi irodán keresztül hivatalos levélben tudatta a holland anyacéggel, hogy megvásárolná a Heineken közelmúltban bezárt martfűi gyártóegységét és a csíkszeredai gyárat, mindezt pedig Lénárd András, a vállalat tulajdonosa is megerősítette.
A söripari konszern hazai leányvállalata tovább kívánja erősíteni pozícióját hazánkban, a stratégia részeként 2015-ben 1,8 milliárd forintos fejlesztésbe kezdett Magyarországon, idén pedig soproni üzemében 30 százalékos kapacitásbővítést hajt végre. José Matthijsse, a Heineken Hungária vezérigazgatója megállapította, hogy az idei meleg nyár eleve kedvezett a sörös cégeknek, a piaci trendek pedig elmozdulást mutatnak a prémiumkategóriák irányába, ami előnyös a Heinekennek, hiszen a vállalatnál vannak a magyar piac legerősebb sörmárkái, és közülük a legtöbb az idén két számjegyű növekedést mutat.
Az első kilenc hónapban 161,3 millió hektolitert értékesített világszerte a második legnagyobb sörgyártó, ez 6,8 százalékkal haladja meg a bázisidőszak eladásait. A harmadik negyedév 60 millió hordós forgalmat hozott. A Heineken adja az eladások 17 százalékát, a csillagos márkából éves szinten 3,4 százalékkal fogyott több. Az adózott eredmény az év első kilenc hónapjában 20 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbit, és 1,49 milliárd euróra nőtt.