Infostart.hu
eur:
382.2
usd:
328.23
bux:
108922.07
2025. december 7. vasárnap Ambrus

Meglepő változás a pénztárcákban

Ismét csökkenni kezdett a Magyarországon kibocsátott hitelkártyák száma, a Magyar Nemzeti Bank (MNB) adatai szerint június végén 1,314 millió ilyen plasztiklap volt forgalomban, 5,5 százalékkal - mintegy 76 ezer darabbal - kevesebb az egy évvel korábbinál - írta a Világgazdaság csütörtökön.

A darabszám mérséklődése mellett csökkent a hitelkártyák piaci súlya is: júniusban 14,6 százalékos volt a részesedésük a teljes bankkártyapiacon, míg egy évvel korábban 15,5 százalék.

A forgalomban lévő plasztiklapok száma mellett a kamatozó hitelkártya-követelések állománya is stagnált az utóbbi időszakban: az MNB által július végén regisztrált, 124,7 milliárdos mennyiség alig pár százmillió forinttal nagyobb a bázisidőszakinál, kétéves időtávon viszont már majdnem húszmilliárdos (13,6 százalék) a visszaesés.

A kártyák száma és a kamatozó követelések mennyisége annak ellenére zsugorodott az elmúlt időszakban, hogy a kamatok mérséklődtek a piacon. A jegybank statisztikái szerint július végén 28,22 százalék volt az átlagos, szerződésekben szereplő ráta, 3 százalékponttal alacsonyabb az egy évvel korábbinál - írta a Világgazdaság.

Címlapról ajánljuk
2026-ra teljesen automatizálják a gyorshajtások bírságolását Szlovákiában

2026-ra teljesen automatizálják a gyorshajtások bírságolását Szlovákiában

Szlovákiában nagyszabású közlekedésbiztonsági fejlesztés indul: a tervek szerint az 213 fix telepítésű radar, 48 közlekedési kamera, valamint 18 szakaszsebesség-mérő rendszer jelenik meg az ország útjain, a bírságok pedig automatikusan érkeznek majd. A városok és községek saját radarokat és kamerákat használhatnak.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.08. hétfő, 18:00
Szlávik János
a Dél-Pesti Centrumkórház infektológiai osztályának vezetője
Magyarország autóipara is szenved a "német-betegségben"

Magyarország autóipara is szenved a "német-betegségben"

Európa és Magyarország autóipara tartós strukturális présbe került: az iparágat a kínai verseny gyors térnyerése, a versenyképességi erózió és több elhibázott iparpolitikai döntés egyszerre szorítja. A ritkaföldfémekre és chipekre épülő, túlnyomórészt Kínához kötődő inputfüggőség geopolitikai kilengéseknek teszi ki az ellátást; az időszakos enyhülések pedig nem oldják a rendszerszintű sérülékenységet. Az exportorientált, erősen importfüggő magyar autóipari termelés – amely főként összeszerelő tevékenységet jelent – ugyan közvetlenül kevésbé veszélyeztetik az Európában tapasztalt ellátási problémák, a negatív hatások idővel a hazai gazdaságba is beszivárognak - derül ki az OECD által frissen közzétett részletes iparági statisztikákból.

EZT OLVASTA MÁR?
×
2025. december 7. 12:50
×
×
×
×