eur:
408.55
usd:
375.28
bux:
74036.8
2024. november 5. kedd Imre
Újabb lesújtó, dízelautós hír

Újabb lesújtó, dízelautós hír

Két éve robbant ki a dizelbotrány, ennek apropóján az Európai Közlekedési és Környezetvédelmi Szövetség összefoglaló tanulmányt készített, amelyben összevetették a dízel- és a benzines autók ökológiai lábnyomát.

Az Európai Közlekedési és Környezetvédelmi Szövetség tanulmánya megállapítja: egy átlagos dízelautó a gyártásától a roncstelepre kerülésig 3,65 tonna széndioxiddal többet ereszt a légkörbe, mint egy hasonló teljesítményű benzines. Ennek okait a gázolaj-előállítás nagyobb energiaigényében, valamint abban kereshetjük, hogy a dízelautókban több az anyag és többet futnak, mint a benzines autók – közölte Vargha Márton, a Levegő Munkacsoport közlekedési témafelelőse.

A tanulmány kitér arra is, hogy egy dízelhajtású gépkocsi akár félmillió forinttal is többe kerülhet, mint a hasonló teljesítményű benzines. A széles körben elérhető benzines hibrid pedig ugyanazon az áron 20-25 százalékkal is kevesebb széndioxidot bocsáthat ki, mint egy dízelautó.

Évente mintegy 68 ezer európai fizet az életével egy elhibázott döntés miatt, amely a dízelautóknak biztosított előnyt hosszú évekig éghajlatvédelmi érvekre hivatkozva, és amiatt is, hogy a hatóságok nem szereztek érvényt a kipufogógáz nitrogéndioxid-tartalmát korlátozó jogszabálynak, és így azok akár negyvenszer többet is kibocsáthatnak ebből a súlyos egészségkárosító gázból, mint amit a jogszabály megenged – közölte a szervezet.

Vargha Márton szerint

elő kell segíteni, hogy az emberek környezetkímélőbb módokon közlekedjenek.

„Ennek érdekében mielőbb szükséges a használat- és szennyezés-arányos útdíj bevezetése, az autók kibocsátásának ellenőrzése a közúti forgalomban, valamint a tisztább járművek elterjedésének elősegítése. A megoldásban fontos szerepet játszik az áttérés a villanyhajtásra. A villanyhajtás mindenképpen elterjed, de nem mindegy, hogy két-három, vagy hat évtized alatt. A folyamat felgyorsítása mindenkinek érdeke, az európai autóiparnak is, hiszen a fennmaradása múlik azon, hogy sikerül-e időben váltania. Mert ha nem, akkor az amerikaiak és a kínaiak kiszorítják őket a piacról” - fejtette ki.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Felrobbanhat a héten a német kormánykoalíció: az FDP elnöke szerint így nem mehet tovább

Felrobbanhat a héten a német kormánykoalíció: az FDP elnöke szerint így nem mehet tovább

Az már egyáltalán nem számít rendkívülinek, hogy hétről hétre csökken a hárompárti német kormánykoalíció támogatottsága, és az Olaf Scholz kancellár vezette, a szociáldemokrata SPD-ből, a Zöldek Pártjából és a szabad demokrata FDP-ből álló koalíció felbomlása kevesebb mint egy évvel a jövő őszi parlamenti választások előtt szinte állandóan napirenden van. Ráadásul nem az ellenzék kényszeríti erre a kormányt, hanem Christian Lindner pénzügyminiszter.

Amerika választ: így szavaznak most az Egyesült Államokban

Az Amerikai Egyesült Államokban november 5-én, kedden zárul az elnökválasztás, a legtöbb tagállamban ugyanis már hetek óta lehet szavazni. A választási rendszer egyik különlegessége, hogy nem közvetlenül az elnökjelöltekre szavazhatnak, hanem államonként eltérő számú elektort választanak, akik végül döntenek az elnök személyéről. Ez azt is jelenti, hogy nem feltétlenül az lesz a következő elnök, akire országosan a legtöbb szavazat érkezett.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.05. kedd, 18:00
Hankó Balázs
kultúráért és innovációért felelős miniszter
EZT OLVASTA MÁR?
×
2024. november 5. 08:55
×
×
×
×