Infostart.hu
eur:
382.2
usd:
328.23
bux:
108922.07
2025. december 7. vasárnap Ambrus
Évekig tartó káosz jön a két legforgalmasabb autópályán

Évekig tartó káosz jön a két legforgalmasabb autópályán

Már dolgoznak az M1-es és az M7-es autópálya kiszélesítésének előkészítésén, de csak a tervezés másfél-két évig tart, utána jöhet csak a háromsávos sztrádák kivitelezése, amely hosszú ideig okoz majd fennakadásokat a két legforgalmasabb útvonalon.

Az M1-es autópálya kiszélesítésének meg­tervezésére kiírt közbeszerzési eljárás, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. legkésőbb 2018 elején kötheti meg a szerződést a nyertes ajánlattevővel – közölte a Világgazdasággal a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM). Az igen nagy volumenű munka és az engedélyeztetés várhatóan másfél-két évet vesz majd igénybe. Az építkezés a területszerzés és a kivitelezési közbeszerzés eredményes lezárása után, legkorábban 2021-ben kezdődhet meg.

A kormány a magyarországi vállalkozások versenyképességének megtartása és erősítése, a tranzitforgalom biztonságos elvezetése érdekében 2016 végén döntött az M1-es és az M7-es kapacitásbővítéséről. A kormányhatározat szerint az M1-es Budapest (M0-s csomópont) és Győr (M19-es gyorsforgalmi úti csomópont) között, az M7-es pedig a fővárostól a 710. számú főúti csomópontig tartó szakaszon mindkét irányban három forgalmi sávosra bővítendő.

Az M1-esen a bővítés előtt jelentős útjavítások várhatók, a munka a rendszeres karbantartásnál nagyobb beavatkozás lesz: a jobb pálya (Hegyeshalom felé) két, összesen 14 kilométernyi szakaszon mintegy hárommilliárd forintból újulhat meg.

Közben folyik a másik zsúfolt autópálya, az M7-es bővítésének előkészítése is. A NIF Zrt. a feltételes tervezési közbeszerzési eljárást már lefolytatta, de a szerződés a nyertes ajánlattevővel még nem hatályos. 

A beruházások megalapozott költségbecslése és építési ideje csak később, a tervek és az építési engedély birtokában adható meg – hangsúlyozta a fejlesztési tárca.

Címlapról ajánljuk
2026-ra teljesen automatizálják a gyorshajtások bírságolását Szlovákiában

2026-ra teljesen automatizálják a gyorshajtások bírságolását Szlovákiában

Szlovákiában nagyszabású közlekedésbiztonsági fejlesztés indul: a tervek szerint az 213 fix telepítésű radar, 48 közlekedési kamera, valamint 18 szakaszsebesség-mérő rendszer jelenik meg az ország útjain, a bírságok pedig automatikusan érkeznek majd. A városok és községek saját radarokat és kamerákat használhatnak.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.08. hétfő, 18:00
Szlávik János
a Dél-Pesti Centrumkórház infektológiai osztályának vezetője
Magyarország autóipara is szenved a "német-betegségben"

Magyarország autóipara is szenved a "német-betegségben"

Európa és Magyarország autóipara tartós strukturális présbe került: az iparágat a kínai verseny gyors térnyerése, a versenyképességi erózió és több elhibázott iparpolitikai döntés egyszerre szorítja. A ritkaföldfémekre és chipekre épülő, túlnyomórészt Kínához kötődő inputfüggőség geopolitikai kilengéseknek teszi ki az ellátást; az időszakos enyhülések pedig nem oldják a rendszerszintű sérülékenységet. Az exportorientált, erősen importfüggő magyar autóipari termelés – amely főként összeszerelő tevékenységet jelent – ugyan közvetlenül kevésbé veszélyeztetik az Európában tapasztalt ellátási problémák, a negatív hatások idővel a hazai gazdaságba is beszivárognak - derül ki az OECD által frissen közzétett részletes iparági statisztikákból.

EZT OLVASTA MÁR?
×
2025. december 7. 12:50
×
×
×
×