Infostart.hu
eur:
382.2
usd:
328.23
bux:
108922.07
2025. december 7. vasárnap Ambrus
Ez lesz a jövő autóinak kulcsa

Ez lesz a jövő autóinak kulcsa

A japánok megcsinálták a csodaakkumulátort, ami duplájára - az eddigi 170-ről 340 km-re - növeli az elektromos autók hatótávját. 2020-tól kezdhetik gyártani.

Bár a legjobb elektromos autók ma már képesek lehetnek akkora távolságot megtenni egy feltöltéssel, mint egy belső égésű motorral szerelt autó egy tankolással, a legtöbb modell egyelőre még távol van ettől a szinttől. Márpedig az elektromos autózás robbanásszerű terjedését az akkumulátor technológiájának fejlődése adhatja majd meg.

A GS Yuasa most úgy tűnik, sikerrel vette ezt az akadályt. A Nikkei Asian Review beszámolója szerint a japán cég bejelentette, sikerült olyan akkumulátort fejleszteniük, amelyek képesek megduplázni a jelenleg kis hatótávolsággal rendelkező elektromos autók hatótávolságát - írta a hvg.hu. A fejlesztések pedig már túlléptek a laboratóriumi kísérletezgetés szintjén, három év múlva pedig tömeggyártásba is kerülhetnek. A fejlesztésbe a Mitsubishi Motors és a Mitsubishi Corporation is beszállt.

  • A GS Yuasa a világ negyedik legnagyobb lítiumionakkumulátor-beszállítója az autóiparnak.
  • Kérdés, mit lépnek a versenytársak - például Elon Musk és a német fejlesztői bejelentettek nemrég egy új fejlesztést, amely szerint a Tesla Model S simán vinné az 1000+ kilométert egy feltöltéssel.
Címlapról ajánljuk
2026-ra teljesen automatizálják a gyorshajtások bírságolását Szlovákiában

2026-ra teljesen automatizálják a gyorshajtások bírságolását Szlovákiában

Szlovákiában nagyszabású közlekedésbiztonsági fejlesztés indul: a tervek szerint az 213 fix telepítésű radar, 48 közlekedési kamera, valamint 18 szakaszsebesség-mérő rendszer jelenik meg az ország útjain, a bírságok pedig automatikusan érkeznek majd. A városok és községek saját radarokat és kamerákat használhatnak.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.08. hétfő, 18:00
Szlávik János
a Dél-Pesti Centrumkórház infektológiai osztályának vezetője
Magyarország autóipara is szenved a "német-betegségben"

Magyarország autóipara is szenved a "német-betegségben"

Európa és Magyarország autóipara tartós strukturális présbe került: az iparágat a kínai verseny gyors térnyerése, a versenyképességi erózió és több elhibázott iparpolitikai döntés egyszerre szorítja. A ritkaföldfémekre és chipekre épülő, túlnyomórészt Kínához kötődő inputfüggőség geopolitikai kilengéseknek teszi ki az ellátást; az időszakos enyhülések pedig nem oldják a rendszerszintű sérülékenységet. Az exportorientált, erősen importfüggő magyar autóipari termelés – amely főként összeszerelő tevékenységet jelent – ugyan közvetlenül kevésbé veszélyeztetik az Európában tapasztalt ellátási problémák, a negatív hatások idővel a hazai gazdaságba is beszivárognak - derül ki az OECD által frissen közzétett részletes iparági statisztikákból.

EZT OLVASTA MÁR?
×
2025. december 7. 12:50
×
×
×
×