A legmagasabb kockázati tényezők és a legfontosabb feladatok közé a PwC friss felmérése szerint a technológia, a digitalizáció és a változások kezelésének képessége került – mondta Kerekes Antal. A cég munkatársa hozzátette, az elmúlt időszakban általában a szabályozás és az alacsony kamatkörnyezet és más biztosításszakmai témák vezették a listát.
„A technológiai változásoknak három nagyon fontos aspektusa van, az egyik, amikor a biztosító technológiáit, a belső működését kell átalakítani. A másik esetben a kihívók, az új szervezetek, jól megismerve az ügyfeleiket, kedvezőbb kockázatközösséget tudnak alkotni. A harmadik pedig a kiberfenyegetések, amelyek komplexebben érintik a biztosítótársaságokat és a gazdasági szervezeteket is.”
Azzal, hogy ez, a technológiai változások vezetik a listák,
nehéz helyzetbe kerültek a hazai biztosítók
– mondta el a PwC cégtársa. Jelentős a lemaradásuk, szinte mind az alaprendszerének váltásával küzd, mert azok nem támogatják a modern elvárásoknak megfelelő fejlesztéseket – tette hozzá Kerekes Antal.
„Ebből a szempontból komoly változás zajlik.”
Nem az üzemeltető rendszer cseréjén van a hangsúly, hanem azon, hogy
a fogyasztóknak megváltoztak az elvárásai a biztosításokkal szemben,
más, digitálisabb csatornákon szeretnék igénybe venni a szolgáltatásokat – mondta el a PwC cégtársa.
„Sokkal jobban tudnak közösségeket alkotni, nem szeretnének olyan felárakat fizetni, mint amilyeneket a rossz biztosítottak miatt megfizetnek. Ez olyan termék- és csatornafejlesztési igényt jelent, amit a régi rendszerekkel nehéz kielégíteni.”
A legtöbb vállalati felelősségbiztosításnál
a kibervédelem már a legnagyobb kockázati tényezővé nőtte ki magát
– jelezte Kerekes Antal. Hozzátette, hamarosan a magánembereknél is megjelennek az ilyen biztosítási termékek.
„Hiszen manapság a személyes adataink, és azok elvesztéséből eredő károk valós értékkel is bírnak. Az ilyen, új, termékek megjelenése teljesen új kockázatelemzési és biztosítási folyamatokat igényel.