Váratlan lépésnek tűnhet, hogy a részben az internetes hirdetésekből élő Google alapfunkcióként beépítené a Chrome-ba a hirdetések blokkolását. Mégis lehet benne ráció: a The Wall Street Journal által bemutatott tervek szerint a böngésző azokat a hirdetéseket tiltaná le, amelyek zavarhatják a felhasználókat. Ezt nem ők döntenék el, hanem a Coalition for Better Ads nevű ágazati csoport által kiadott sztenderdeket vennék figyelembe.
Eszerint nem jelenhetnének meg a felugró ablakok, a teljes képernyős reklámok vagy az automatikusan elinduló, hangot lejátszó videók, de elbúcsúztatnák a visszaszámlálóval ellátott, az egyes oldalak megjelenése előtt betöltődő hirdetéseket is.
A Google nem kommentálta a WSJ értesüléseit.
Azt egyelőre nem tudni, hogy miként működne a reklámblokkoló: minden hirdetést letiltana az adott oldalon, vagy csak azt, amit problémásnak talál. A The Verge szerint az utóbbiról lehet szó, és így elérhetik, hogy az internetes reklámok megfeleljenek a szabályoknak.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló hírekről, vagy elmondaná a véleményét, lájkolja az InfoRádió Facebook-oldalát!