eur:
411.2
usd:
392.6
bux:
79229.24
2024. november 22. péntek Cecília
Így valóban tudhatná, milyen használt autót vesz

Így valóban tudhatná, milyen használt autót vesz

A vásárlók biztonságát segítené elő és több információt adna az autót vásárlóknak az eredetiségvizsgálat szabályainak módosítása – véli a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesületének ügyvezető elnöke. Erdélyi Péter az InfoRádiónak elmondta: egy nyilvántartásból a gépkocsik kártörténete és javítása is lekérdezhető lenne.

A vásárlóknak joguk van tudni, hogy pontosan milyen autót vásárolnak azért a nem kevés pénzért, amiért a járművet megveszik – vallja a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete.

Az elnök emlékeztetett: az eredetiségvizsgálat az egyik olyan dolog, ami a vásárlók számára legalább a gépjármű származását tekintve valamiféle információt ad.

Erdélyi Péter elmondta, hogy van egy olyan javaslatuk, amely azt tartalmazza, hogy milyen adatbázisokkal és milyen lekérdezési módszerekkel lehet egy központi járműtörténeti adatbázist létrehozni. Így a vásárlók kellő információval rendelkezhetnek arról, hogy mit vásárolnak.

„A jelenlegi információkon túl – amelyek a gépjármű alapadatai – szeretnénk, ha bekerülne a kártörténet és a kárnak a javítása is. Így kerek információ lenne az autóról:

milyen az autó, mennyit futott, hány éves, milyen balesetek történtek az autóval, illetve hol és ki javította ki”

- ismertette az egyesület ügyvezető elnöke.

Erdélyi Péter szerint ha ezeknek az információknak a birtokában van a vásárló, akkor pontosan tudja, hogy milyen autót vesz.

Az elnök elmondta, hogy ezt a javaslatot már jóval korábban felvetették, és nagyon örülnek annak és nagyon támogatják azt, hogy ezt a problémát most a kormány elővette.

„Szeretnénk sűríteni az adatfelvételt, mert ez jelenleg csak tulajdonosváltáskor és műszaki vizsgán történik. Ám tekintettel arra, hogy itt egy közhiteles adatról van szó, elég nehéz ebben továbblépni. Ezért azt javasoltuk, hogy ez ne közhiteles adat, hanem szolgáltató adat legyen, így lehessen látni, hogy a gépjármű kilométer-felhasználása hogyan változott időben. Ehhez viszont legalább évente kétszer-háromszor adatokat kellene rögzítenünk:

például tél-nyárigumi-cserekor, javításkor, visszahíváskor.

A szervizeknek kellene rögzíteniük a kilométeróra-állást, így sokkal több adatunk lenne, és sokkal jobban láthatná az ügyfél, hogy a gépjárművel mi történt”- részletezte Erdélyi Péter.

A tervek szerint nemcsak az újonnan forgalomba helyezett autókra vonatkozna ez, hanem a szabályozás előtt forgalomban lévő autókra is. Nyilván a legkevesebb probléma az újonnan forgalomba helyezett autókkal lenne – tette hozzá az elnök.

A Magyar Gépjárműimportőrök Egyesületének elnök közölte: nem azzal van problémájuk, hogy valaki használt autót vásárol.

„Nyugodtan vegyen meg egy idősebb autót, ha az rendben van, a korának, futásteljesítményének megfelelő állapotban van, tudja, hogy mikor, hol javították, mikor tört össze.

Ha tiszta a kép az autóról, akkor tudunk alkudni az eladóval. Probléma akkor van, amikor nincs információ az autóról”

- részletezte Erdélyi Péter.

„Azt szeretnénk elérni, hogy aki használt autót vesz, az pontosan tudja, hogy mit vásárol” - hangsúlyozta a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesületének elnöke.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Szakad a hó az országban, az elakadt kamionok már több utat blokkolnak

Szakad a hó az országban, az elakadt kamionok már több utat blokkolnak

Péntek hajnalban megérkezett a nagy havazás. Számos helyen akadtak el, csúsztak árokba járművek, kidőlt fák akadályozzák a közlekedést több úton.

Az Ukrajnának szánt harci felszerelések adományozása ügyében nyomoz a szlovák rendőrség

Szlovákiában a rendőrség Szervezett Bűnözés Elleni Hivatala létrehozott egy különleges nyomozócsoportot, melynek feladata az elmúlt választási időszakban Ukrajnának adott szlovák katonai felszerelések adományozásával kapcsolatos jogsértések felderítése. A vizsgálat kiterjed az akkori védelmi minisztérium és a kormány tagjainak döntéseire.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.22. péntek, 18:00
Bernáth Tamás
Nyugat-Balkán szakértő, a Mathias Corvinus Collegium oktatója
Megjött az új extraprofitadó-rendelet: így marad 2025-ben velünk a bankok, kiskercégek, biztosítók plusz sarca

Megjött az új extraprofitadó-rendelet: így marad 2025-ben velünk a bankok, kiskercégek, biztosítók plusz sarca

Ahogyan arra számítani lehetett, megérkezett a 2025-ben még fennmaradó extraprofitadókról szóló kormánydöntés. A Magyar Közlöny csütörtök esti számában ugyanis megjelent a kormány legújabb rendelete, mely azt szabályozza, hogy miként marad velünk a bankok extraprofitadója, valamint a biztosítók és kiskereskedelmi cégek pótadója. Az eredetileg két évre ígért extraprofitadók egy jelentős része tehát négy évig hatályban marad. A kormány rendelete egyúttal azt is tartalmazza, hogy mely extraprofitadóktól szabadulhatnak meg jövőre az érintett ágazatok. Ezek szerint örülhetnek a gyógyszergyártók, a távközlési szektor cégei, valamint a megújuló energiát termelők, bányajáradék-alanyok.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×