A téli időszakban megnövekszik annak az esélye, hogy silányul kijavított karambolos autók kerüljenek a használt autók piacára.
"Legutóbb 2014-ben vizsgáltuk a töréskárok utáni használtautó-értékesítéseket, és kiderült:
a járművek 40 százalékában nem működtek vagy nem is voltak benne bizonyos biztonsági berendezések,
elsősorban olyanok, amelyeket a szoftveres hátterek működtetnek" - mondta Kovács Ferenc, a Magyar Autós Szakmai Szövetség alelnöke, hozzátéve, hogy a karosszéria, a motor vagy a futómű tekintetében ritkább, hogy kimarad valami, mert látható nyomot hagy, nélküle nem működne megfelelően a jármű.
"Természetesen lehetnek szabálytalan és hibás javítások, pontatlan munkák, de az igazi veszélyt a biztonsági rendszerek jelentik.
Például kihagyják a karambol után a légzsákot,
így az összes, kapcsolódó elektronikai elemet is ki lehet hagyni, mert úgysem lehet könnyen ellenőrizni egy adásvétel során" - mondta Kovács Ferenc.