Infostart.hu
eur:
365.02
usd:
325.87
bux:
141671
2026. október 11. vasárnap Brigitta
Így változnak jövőre az adószabályok

Így változnak jövőre az adószabályok

Több pozitív irányú változás, adócsökkentés vonatkozik a jövő évre, a magyar adórendszer versenyképessége javult - mondta a Mazars adópartnere az InfoRádiónak. Szmicsek Sándor hozzátette: több olyan jogszabályi módosítás is van, amelyek a gazdaság fehéredését továbbösztönzik.

A jövő évi változások nem hoznak drámai fordulatot az adózásban, komoly adminisztrációs teherrel járó új intézkedések nincsenek a csomagban, pontosítások és könnyítések annál inkább a Mazars nemzetközi könyvvizsgáló és tanácsadó vállalat szerint.

Jövőre új elemként megjelenik a támogató eljárás. Ennek a lényege, hogy a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) a feltárt hibák, hiányosságok orvoslása érdekében első körben kapcsolatfelvételt kezdeményez az adózóval, esetleg felhívja önellenőrzésre. Az eljárás keretében önként rendezett jogsértések miatt nincs szankcionálás.

Az alvó cégek kiszűrése érdekében kiegészül a "jó adózói" minősítés feltételrendszere: január elsejétől a megbízható adózóktól a tárgyévre is elvárt a pozitív adóteljesítmény. A feketegazdaság visszaszorítását szolgálhatja az az új előírás is, amely szerint székhelyszolgáltató igénybevétele esetén ezt be kell jelenteni a NAV-hoz.

Jövőre megszűnik az egyszerűsített bevallás és az adónyilatkozat választásának lehetősége, helyette azonban bevezetik az adóhatóság által elkészített adóbevallási tervezetet (eszja), és párhuzamosan igénybe vehető lesz az első házasok kedvezménye és a családi kedvezmény.

A cafeteria adózásánál 2017-től kizárólag az éves keretösszeget - 100 ezer forint - meg nem haladóan adott pénzösszeg, és a SZÉP-kártyára - a kettő együtt maximum 450 ezer forintig - adott juttatás minősül béren kívüli juttatásnak.

A módosítás egységesíti az egészségügyi hozzájárulás-kulcsokat, a jövőben kizárólag 14 vagy 27 százalékos kulcsok lesznek. Megszűnik a kamatjövedelmet (és ennek részeként a tartós befektetési számla lekötési hozamát), valamint a tételes átalányadózást választó fizető-vendéglátó tevékenységet terhelő eho-kötelezettség.

A startup cégekbe fektető vállalkozásokat adókedvezmény segíti, ahogy új kedvezmény lesz az energiahatékonysági célokat szolgáló eszközberuházásra, és a vendéglátóhelyen történő élőzene nyújtására.

A kisadózó vállalkozások tételes adójának (kata) bevételi értékhatára január 1-jétől 6 millióról 12 millió forintra emelkedik, az éves határ túllépése esetén az adózó a meghaladó rész után továbbra is 40 százalékos mértékű adót köteles fizetni.

Az alanyi adómentesség választására jogosító felső értékhatár jövőre 6 millió forintról 8 millió forintra emelkedik.

Január 1-jétől 27 százalékról 5 százalékra csökken a baromfi húsára, belsőségére és a tojásra vonatkozó áfakulcs. A friss tej értékesítése után pedig (ide nem értve az UHT és az ESL tejet) 18 százalék helyett ugyancsak 5 százalék adót kell felszámítani.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
inforadio
ARÉNA
2026.10.12. hétfő, 18:00
Butor Gábor ügyvéd, adótanácsadó
Fajcsák Gábor az RSM Hungary adó üzletág vezetője
Brüsszel adhat jogi muníciót az Airbnb és az üres lakások ellen, de a magyar lakhatási fordulat itthon dől el

Brüsszel adhat jogi muníciót az Airbnb és az üres lakások ellen, de a magyar lakhatási fordulat itthon dől el

Az Európai Unió új lakhatási szabályozási csomagja segíthet eldönteni, hogy mikor avatkozhat be egy tagállam vagy önkormányzat a lakáspiac működésébe a megfizethető lakhatás védelmében. A Portfolio-nak nyilatkozó szakértők szerint a készülő uniós szabályozás Magyarországon önmagában nem hoz fordulatot, de erős jogi és módszertani kapaszkodót adhat a rövid távú lakáskiadás, a második otthonok, az üresen álló lakások és a befektetési célú lakáshasználat szabályozásához.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×